دوره کوثرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار می‌شود

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: سومین دوره کوثرانه با هدف تبیین نظام مسائل حوزه زنان، تربیت نیرو و کادر سازی مناسب در این حوزه ۶ تا ۸ آذر در دانشگاه شاهد برگزار می‌شود.

الناز گازرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از برگزاری سومین دوره کوثرانه با نگاه و قالبی متفاوت در دانشگاه شاهد خبر داد و گفت: دوره تخصصی مسائل حوزه زنان با هدف تبیین نظام مسائل حوزه زنان، تربیت نیرو و کادرسازی مناسب در این حوزه ۶ تا ۸ آذر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سومین دوره کوثرانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل در سه گام مسئله شناسی، پاسخ غیر بومی به مسائل دختران و پاسخ حقیقی گفتمان ما و انقلاب به این مسائل برنامه‌ریزی شده است.

مسئول واحد خواهران اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: امام خمینی(ره) و انقلاب برای این نسل حرف دارند؛ اما متاسفانه یا پاسخ نداده‌ایم یا با زبان و ادبیات خودشان پاسخ نداده‌ایم، پاسخی که مطمئن هستیم فضای جدیدی را باز و دختران را به مسائل واقعیشان متوجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در دوره کوثرانه از دختران می‌خواهیم با نگاه انتقادی به مسائل نگاه کنند، گفت: این دوره تخصصی فقط یک دوره آموزشی نیست بلکه دورهمی صمیمانه دخترانه است که باعث شکل گرفتن پیوندهای روحی و عاطفی بین دختران می‌شود.

گازرانی با اشاره به اینکه سد انگاره‌ها و خود انگاره‌های دختران باید شکسته شود تا نیازهایشان را درک کنند، گفت: به عنوان مثال اکثریت دختران با ویژگی‌ها، استعدادها، علایق و سلایق متفاوت با مسئله کنکور و ورود به دانشگاه درگیر هستند؛ اما تفاوت‌هایی که در مسائل زنان و دختران وجود دارد تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: در حال حاضر نیازها و مسائل دختران به اشتباه تفسیر شده است؛ یعنی دختران درگیر مسائلی شده‌اند که نه‌تنها حقیقی نیستند بلکه هنوز پاسخی ندارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دوره کوثرانه شامل عناوینی از جمله بازخوانی کلیشه‌ها، نظام مسائل دختران با یک نگرش سیستمی، کل‌نگر و نارسایی‌ها در مطالعات حوزه دختران و همچنین مسائل حوزه ازدواج با تاکید بر انگاره‌ها و خود انگاره‌ها، نظامات اجتماعی، انگاری‌سازی دختر و تبیین تضادها بین تعاریف و نقش‌ها با حضور استادان برجسته حوزه زنان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044238

وب گردی

وب گردی