1200 نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف کشور در جشنواره ملی قرآن و عترت شرکت کردند

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گزارشی از روند برگزاری مراحل مختلف سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عبدالمجید طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی و قائم مقام دبیر سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، در مراسم افتتاحیه این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره، حاصل تلاش 15 ماه کار حدود یک میلیون شخصیت قرآنی در تمام دانشگاه های کشور اعم از وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، فرهنگیان، علوم و معارف قرآنی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه ثبت نام از متقاضیان جشنواره ملی قرآن و عترت از مهر 1397 شروع شد، اظهار داشت: هرکدام از دانشگاه ها به صورت جداگانه از متقاضیان خود ثبت نام به عمل آورده و مسابقات درون دانشگاهی را برگزار کردند و در نهایت برگزیدگان به دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجری این جشنواره، معرفی شدند.

طالب تاش با بیان اینکه طی حکمی از سوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رئیس سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت انتخاب شد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری این جشنواره تمام تلاش خود را به کار برده و واحد شیراز را برای برگزاری این جشنواره انتخاب کرد. برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره، کمیته های اجرایی فراوانی در تهران و شیراز تشکیل شد.

وی با اشاره به تعداد کل شرکت‌کنندگان در این جشنواره، گفت: در مجموع 1200 نفر از برگزیدگان دانشگاه‌های مختلف به این جشنواره معرفی شده‌ که پس از ارزیابی‌ها، 135 نفر برگزیده و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این جشنواره در سه بخش اصلی «کتبی و معارفی»، «هنری، ادبی و پژوهشی» و «شفاهی» برگزار می شود، گفت: در بخش کتبی و معارفی، 27 نفر به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند. همچنین 640 اثر در بخش هنر به دبیرخانه ارسال شد که 48 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شد که از آنها قدردانی خواهد شد. بخش شفاهی مسابقات نیز طی امروز و فردا (سه شنبه و چهارشنبه) در بخش خواهران و برادران برگزار می شود که منتخبان این بخش نیز در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044775

وب گردی

وب گردی