جذب نخبگان دارای معلولیت در هیئت علمی دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد و سازمان بهزیستی تفاهم نامه ای امضا کردند که بر اساس آن نخبگان دارای معلولیت در هیئت علمی و بخش‌های اداری دانشگاه آزاد جذب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم امضا تفاهم نامه همکاری میان سازمان بهزیستی و دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز (۴دی ماه) با حضور دکتر محمد مهدی طهرانچی ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی برگزار شد.

وحیدقبادی دانا در حاشیه این مراسم با اشاره به این تفاهم نامه ۴ساله گفت: درحال حاضر ۳۲ هزار پانصد دانشجو در کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند که از این میان، ۱۶ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.

وی افزود: همکاری های سازمان بهزیستی با دانشگاه آزاد اسلامی در گذشته نیز وجود داشته است؛ در هفته جهانی افراد دارای معلولیت نیز طی مراسمی که برج میلاد تهران، از بخش های مختلفی از جمله دانشگاه آزاد اسلامی تقدیر شد، چرا که این دانشگاه خدمات زیادی در حوزه کمک به معلولان از جمله تاسیس واحد فرشتگان انجام داده است.

قبادی دانا ادامه داد: امیدواریم با این تفاهم نامه، موانع همکاری های دوجانبه میان دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان بهزیستی برداشته شود.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بر اساس این تفاهم نامه، تخفیف ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان به ۲۵ درصد افزایش و شهریه ها به طور متمرکز به دانشگاه آزاد پرداخت خواهد شد. همچنین این تفاهم نامه علاوه بر جنبه های دانشجویی، به حوزه آموزش تسری پیدا می کند و این راستا می توانیم در حوزه فعالیت های پژوهشی و برگزاری کارگاه های آموزشی و همچمین طراحی و ساخت دستگاه های توان بخشی از سوی نخبگان دانشگاه آزاد با این دانشگاه همکاری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: همچنین براین اساس، پروژه مناسب سازی واحد فرشتگان انجام خواهد شد تا شرایط برابری برای تحصیل و فعالیت های علمی دانشجویان دارای معلولیت فراهم شود. شناسایی دانشجویان نخبه تحت پوشش بهزیستی و حمایت از آنان برای فعالیت های پژوهشی و علمی آنان در دانشگاه آزاد اسلامی، براساس این تفاهم نامه انجام خواهد شد.

قبادی دانا خاطرنشان کرد: تبادل اطلاعات آماری و استفاده از منابع طرفین، برنامه جذب نخبگان دارای معلولیت در هیئت علمی دانشگاه آزاد و حضور آنان به عنوان کارمند و همچنین تاسیس مراکز مشاوره و مهدکودک از جمله مواردی است که بر مبنای این تفاهم نامه صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1056587

وب گردی

وب گردی