تاثیر ذهن آگاهی بر فراموشی ترس

دانشمندان طی مطالعه ای به بررسی ارتباط بین روش ذهن آگاهی و از یاد بردن ترس پرداخته و ارتباطی مثبت بین این‌ دو یافتند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، در طول تاریخ تکاملی، ترس به انسان کمک کرده که امنیت و شکوفایی خود را حفظ کند اما در دنیای مدرن، بسیاری از پاسخ های ترس مانند فوبیا در بهترین حالت، کمکی و در بدترین حالت، ناتوان کننده هستند.

با این حال، شواهد نشان می‌دهند که «عمل آگاهی» می‌تواند در جهت آموختن پاسخ‌ها به ما کمک کند. هدف از این کار کمک به تمرکز فرد بر محرک هایی است که در لحظه کنونی اتفاق می افتد.

شواهد حاکی از این هستند که «ذهن آگاهی» می تواند به افراد در زندگی روزمره احساس آرامش و انگیزه بیشتری بدهد. یافته های جدید همچنین نشان می‌دهند که عمل ذهن آگاهی از مزایای واقعی سلامت جسمی و به ویژه روان محسوب می شود.

مطالعات سال گذشته، هوشیاری را با کنترل بهتر فشار خون و بهبود اثربخشی درمان های اختلال در مصرف مواد اعتیادزا مرتبط دانسته است. تحقیقات قبلی همچنین نشان داد که ذهن آگاهی ممکن است به کاهش علائم افسردگی و اضطراب کمک کند.

دانشمندان طی مطالعات اخیر خود شواهدی پیدا کرده‌اند که ذهن آگاهی می‌تواند به افراد در جهت از یاد بردن پاسخ‌های ترس کمک کند.

در حالی که ترس نقش مثبتی در تکامل انسان داشته و به اجداد ما کمک می کند تا از موقعیت های خطرناک دور شوند، امروزه بسیاری از افراد پاسخ های ترس یادگرفته شده را بی فایده و بی نتیجه می دانند. نمونه‌ایی از این پاسخ‌ها، ترس از پرواز است که از بین بردن آن‌ واقعا کار سختی است.

تحقیقات فعلی نشان می دهد افرادی که به مدت طولانی، ذهن خود را تمرین می‌دهند پاسخ های ترس خود را راحت تر می‌آموزند.

محققان در این تحقیقات دریافتند شرکت کنندگانی که آموزش ذهن آگاهی را تجربه کرده بودند، هنگام مشاهده عکس هایی که قبلاً نسبت به آن احساس ناخوشایندی داشتند، احساس ترسی از خود نشان ندادند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1057817

وب گردی

وب گردی