اختصاص ۱۵ درصد هزینه دارویی بیمه سلامت به بیماران سرطانی

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از اختصاص ۱۵ درصد هزینه دارویی این سازمان در بخش سرپایی در سال ۹۷ برای تامین داروهای بیماران مبتلا به سرطان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، طاهر موهبتی درباره هزینه انجام شده برای تامین داروی بیماران مبتلا به سرطان بیان کرد: در ۹ ماه گذشته سال ۹۸ نیز هزینه دارویی تعداد چهار هزار و ۳۷۴ بیمه شده مبتلا به سرطان به مبلغ ۲۳۵ میلیارد تومان در بخش سرپایی توسط این سازمان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: اکنون تعداد داروهای شیمی درمانی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت، ۱۸۱ قلم (با احتساب انواع دوزها) است که حدود ۷.۵ درصد از کل داروهای تحت پوشش این سازمان را شامل می‌شود. بخشی از هزینه این داروها از محل یارانه دارویی بیماران خاص و صعب العلاج پوشش داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: به منظور کاهش پرداخت از جیب بیمه شدگان، بیش از نیمی از این داروها با سهم سازمانی ۹۰ درصد در بخش سرپایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد. تعداد ۱۱۸ قلم از این داروها بر اساس تشکیل پرونده در سامانه تایید خدمات و ارائه مدارک مثبته بیماری از سوی بیمه شده ارائه می‌شوند.

موهبتی افزود: برای ۱۲ داروی شیمی درمانی، راهنمای تجویز از سوی وزارت بهداشت ابلاغ شده و اجرای این راهنماهای تجویز از طریق سامانه تایید خدمات کنترل می‌شود.

وی گفت: در راستای حفظ سلامت بیمه شدگان و اطمینان یافتن از اعتبار داروی دریافتی، ۱۲۸ قلم از این داروها مشمول کنترل کد اصالت هستند که شناسه اصالت آنها با استفاده از سامانه تایید و اتصال به وب سرویس سازمان غذا و دارو کنترل شده و از ارائه داروی تاریخ گذشته یا داروی نامعتبر جلوگیری می‌شود.

گفتنی است ،حنان حاجی محمودی مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز پیش از این گفته بود: این سازمان در سال ۹۶ تقریبا ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت دارو هزینه کرد که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از این داروها مربوط به بخش سرپایی بوده است.

نوشین جزایری رییس گروه داروی دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نیز دی ماه ۹۷ درباره داروهای شیمی درمانی تحت پوشش بیمه سلامت گفت: بیش از ۱۸۰ قلم داروی شیمی درمانی تحت ‏پوشش بیمه سلامت هستند و با توجه به تعداد کل داروهای تحت پوشش بیمه پایه، این میزان بالغ بر ۷.۶ درصد داروهای بسته خدمتی ‏بیمه سلامت را از لحاظ تعداد شامل می‌شود.‏

انتهای پیام/

کد خبر: 1059333

وب گردی

وب گردی