اخلاص و پیوند با روحانیت، رمز موفقیت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان است

عضو هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اخلاص و پیوند با روحانیت، رمز موفقیت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، همایش سی‌امین سالگرد تاسیس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان عصر امروز با حضور اعضای منتخب دفاتر سراسر کشور، اعضای هیئت موسس، دبیران کل ادوار، دبیران واحد خواهران ادوار، اعضای شورای مرکزی و نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.

محمد نصر اصفهانی، مهدی فضائلی، امیرحسین درخشان و محمدصادق سهلانی از اعضای هیئت موسس اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان روی سن حاضر شدند تا خاطراتی از زمان تاسیس جاد بیان کنند.

مهدی فضائلی در ابتدا گفت: برای مراسمی به‌دنبال دعوت از علی‌اکبر ناطق نوری بودیم تا در دانشگاه تهران سخنرانی کند. شب به منزل او رفتیم که گفتند به کوه رفته است. تا صبح پرسه می‌زدیم تا او بیاید. محمد نصر اصفهانی خوابش گرفته بود، نزدیک پنج صبح مطلع شدیم او برگشته و دعوتش کردیم که پذیرفت.

وی ادامه داد: قرار بود ناطق نوری بین نماز ظهر و عصر سخنرانی کند. برای نخستین بار درِ مسجد دانشگاه را بستند تا او سخنرانی کند. وقتی متوجه شد، گفت: چرا به من نگفتید؟ گفتم: اگر می‌گفتیم، نمی‌آمدید. او عبایش را پشت در پهن کرد و نماز خواند.

وی یادآور شد: مسئولان دانشگاه دیدند این‌گونه برایشان زشت است، درِ مسجد را باز کردند. او بالای منبر رفت تا سخنرانی کند و گفت: فکر می‌کردم دانشگاه محل تضارب آراست. این اتفاق بازتاب وسیعی پیدا کرد و تیتر یکی از روزنامه‌ها شد. این موضوع باعث شد نام جامعه اسلامی دانشجویان با سرعت بیشتری پخش شود.

محمدصادق سهلانی در ادامه این مراسم گفت: زمانی که مشغول به فعالیت شویم، فکر نمی‌کردیم این اقدام به این خوبی تداوم پیدا کند و پیش برود. وقتی در چنین جمع‌هایی حضور پیدا می‌کنیم، می‌بینیم که می‌توان حتی بهتر از گذشته، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان را جلو ببرند.

وی ادامه داد: ۳۰ سال پیش احساس تکلیف کردیم و پیش رفتیم. آن زمان تعداد دانشجویان اصفهانی زیاد بود و برخی به شوخی اتحادیه را جامعه اسلامی اصفهانیان می‌خواندند.

محمد نصر اصفهانی در ادامه مراسم بیان کرد: می‌خواهم از دوستانی مانند مرادیان یاد کنم که نقش بی‌بدیلی در هیئت موسس داشتند. جسارت حضور در صحنه را از او یاد گرفتم.

سهلانی بیان کرد: امیدوارم دولت و مجلس جوانی بر سر کار بیاید و این ناخالصی‌هایی که از ابتدای انقلاب بوده و روحیه اشرافی‌گری موجود در برخی مسئولان از بین برود.

امیرحسین درخشان نیز خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تاکید کردند به‌دنبال افزایش کمی نباشید و کیفیت را سرلوحه قرار دهید و به‌دنبال جذب افراد بااصالت باشید.

وی ادامه داد: ایشان همچنین توصیه کردند هیچ‌گاه ارتباط خود را با روحانیت قطع نکنید.

نصر اصفهانی نیز در پایان گفت: ما نخستین تشکل اصولگرایی بودیم که زنان نقش پررنگی در فعالیت‌های تشکیلاتی به‌عهده گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1059839

وب گردی

وب گردی