بسیج دانشجویی از هیچ لیست و جناحی در انتخابات حمایت نمی‌کند

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: بسیج دانشجویی در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی از هیچ فرد، لیست و جناح سیاسی خاصی حمایت نخواهد کرد.

محمد جواد نیک‌روش در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش و میزان اثرگذاری بسیج دانشجویی در برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بسیج دانشجویی در انتخابات مجلس پیش رو از هیچ فرد، لیست و جناح سیاسی خاصی حمایت نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی رویکرد مسئله‌محور دارد، گفت: بسیج دانشجویی با توجه به رویکرد خود، اقدام به تولید محتوای ناظر بر انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با اشاره به برگزاری دوره «میعاد 2» بیان کرد: این دوره در هشت منطقه کشور در حال برگزاری است و تمامی استان‌ها را پوشش می‌دهد. محتوای اختصاصی شامل کارگاه مسئله‌شناسی و جزوات ویژه برای انتخابات پیش رو تهیه شده تا دانشجویان برای حضور آگاهانه در انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده شوند.

رویکرد بسیج دانشجویی در انتخابات مجلس، مسئله‌محور است

وی با بیان اینکه بسیج دانشجویی رویکرد مسئله‌محور را در سه سطح پیگیری می‌کند، گفت: مسائل ملی و کلان کشور در کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری می‌شود؛ بنابراین باید انتخاب‌های دقیقی داشت، به‌همین دلیل از نامزدهای انتخابات دعوت می‌کنیم برنامه‌های خود را برای حل مسائل و مشکلات در سطح ملی تبیین کنند. سطح دوم مربوط به تشکیل مجمع نمایندگان در هر استان می‌شود که رسالت محوری آنها پرداختن به مسائل و مشکلات استان است. سطح سوم نیز مسائل حوزه انتخابی نمایندگان در استان‌ها را دربرمی‌گیرد.

به گفته نیک‌روش؛ زیرساخت‌های سامانه جدیدی توسط گروه‌های جهادی دانشجویی، پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج دانشجویی و بسیجی‌های حاضر در حوزه انتخابی، طراحی شده و در حال بارگذاری و بهره‌برداری است. این سامانه مشکلات را رصد می‌کند تا نقشه مشکلات کشور و جامه مشخص شود. همچنین این سامانه مبنای مطالبه‌گری از نامزدها یا نمایندگانی که مدعی حضور در انتخابات هستند، قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: راهکارهایی توسط اندیشکده‌ها و مجموعه‌های داخلی تهیه شده است و این سامانه امکان بررسی عملکرد نمایندگان را حاصل می‌کند تا مبنایی برای انتخاب کاندیداهای مجلس در راستای حل مشکلات باشد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی آینده باید مسئله‌محور باشد، گفت: مجلس آینده نخستین مجلس در گام دوم انقلاب اسلامی است؛ در نتیجه باید کارآمدتر بوده و با عملکرد انقلابی و دلسوزانه نسبت به مجالس گذشته بهتر عمل کند.

مجلس عصاره فضائل ملت است

نیک‌روش درباره شفافیت هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به ارزش‌های مد نظر امامین انقلاب اسلامی باید به بهترین شکل ممکن و در شأن ملت ایران برگزار شود. هزینه‌کرد‌ها یکی از مواردی است که باید برای مردم و رسانه‌ها شفاف و روشن شود.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد از اشرافی‌گری برخی از نمایندگان و کاندیداهای مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: فردی که به عنوان نماینده ادعا دارد می‌خواهد خادم و خدمتگذار مردم و مستضعفان باشد، نباید به‌واسطه هزینه‌های گزاف در مراسم تبلیغاتی و وعده‌های بی‌حاصل وارد مجلس شود. اشرافی‌گری با خدمت و کارگزاری برای ملت تضاد دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی باید عصاره فضائل، ارزش‌ها و آرمان‌های ملت، نظام و منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی باشد. همچنین مجلس باید بتواند ضمن پاسداری از انقلاب، دولت را مکلف به حرکت در ریل نظام کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060103

وب گردی

وب گردی