به‌زودی اتفاقات مثبتی باهمکاری دانشگاه وسیستم دفاعی کشور رقم می‌خورد

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: همکاری بین دانشگاه و سیستم دفاعی اتفاق جدیدی نیست؛ اما در قالب جدید قرار است اتفاقات مثبتی رخ دهد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، وحید احمدی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور و ارتش جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز با حضور تعدادی از روسای پژوهشگاه‌های کشور برگزار شد، اظهار کرد: شبکه ملی پژوهشی و ارتباطی در مرکز تحقیقات و سیاست‌گذاری علمی کشور داریم که امکان همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله آموزشی را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: همکاری بین دانشگاه و سیستم دفاعی اتفاق جدیدی نیست؛ اما در قالب جدید قرار است اتفاقات مثبتی رخ دهد.

احمدی خاطرنشان کرد: علم، فناوری و نوآوری بازوی وزارت علوم است. تاکنون حرکت‌های بزرگی صورت گرفته و از ظرفیت علمی کشور برای سیاست‌گذاری‌های کلان استفاده شده است.

وی با اشاره به عناوین تفاهم‌نامه مشترک با ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: آینده‌نگاری، دیدبانی و رصد علم و فناوری در حوزه‌های تخصصی، پیاده‌سازی استراتژی‌های مدیریت دانش و مستقرسازی تجارب سازمانی از جمله مفاد تفاهم‌نامه است.

وی یادآورد شد: تدوین و به‌روزرسانی اسناد راهبردی علم و فناوری مورد نیاز ارتش و نیروهای دفاعی، همکاری در زمینه انجام نظارت و داوری فعالیت‌های علمی و پژوهشی از جمله طرح‌های پژوهشی، کتب و مقالات و همچنین در زمینه ترویج علم در قالب انتشار دستاوردهای مختلف علمی و پژوهشی و فرهنگی، همکاری در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌ها، همایش‌ها و جلسات اندیشه‌ورزی و کرسی‌های علمی از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه است.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور تاکید کرد: امکان عضویت کارکنان دانشجوی ارتش در گروه‌های پژوهشی مرکز تحقیقات سیاست علمی، برگزاری دوره‌های دکتری، پسادکتری، بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی، همکاری در زمینه بهره‌برداری از نخبگان در زمینه کسری و جایگزین خدمت سربازی و طراحی و تهیه سامانه‌های نرم‌افزاری مورد نیاز را هم مد نظر داریم.

احمدی تصریح کرد: همکاری در زمینه بسترسازی برای تسهیل مشارکت انجمن‌های علمی با ارتش و استفاده از تجهیزات، امکانات و ظرفیت‌های علمی و اجرایی طرفین بر اساس مقررات صورت می‌گیرد. همکاری در حوزه‌های مختلف بین دانشگاه‌ها و مراکز دفاعی و ارتش برقرار بوده؛ اما تفاهم‌نامه امروز اهداف کلان‌تری را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060432

وب گردی

وب گردی