راهبرد نظام سلطه ارائه تصویری سیاه از ایران است

کارگاه تخصصی ایران ۲۰ با حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای زنجان و خدابنده و جمعی از اساتید دانشگاهای فرهنگیان و قائم زنجان در محل سالن شهید شهریاری واحد زنجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از زنجان، کارگاه تخصصی ایران ۲۰ با حضور استادان در سالن شهید شهریاری دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد که در این نشست رضا قیومی‌پور نویسنده کتاب های ایران ۲۰ و آمریکا منفی ۲۰ پس از معرفی اجمالی این کتاب و انگیزه تالیف و گرد آوری کتاب های مذکور، در مورد راهبردهای اصلی نظام سلطه در مواجهه با ایران عنوان کرد: دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی راهبرد های اساسی متفاوتی را علیه ایران بکار گرفته است د ر بسیاری از این راهبردها به بن بست رسیده است.

وی افزود: «راهبردهای تغییر، مهار و تصویر سازی غیرواقعی و منفی علیه ایران» سه راهبرد مشخص نظام سلطه در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران بود.

قیومی پور با اشاره به شکست راهبردهای طراحی شده نظام سلطه علیه کشورمان گفت: نظام سلطه در دو «راهبرد تغییر و مهار» توفیقی نتوانست به دست آورد و امروزه اصلی ترین راهبرد خود درقبال ایران را مبتنی بر تصویری سیاه و غیر واقعی از جمهوری اسلامی در اذهان مردم و افکار عمومی قرار داده است.

وی ادامه داد: استراتژی دیگر نظام سلطه علیه ایران اسلامی ارائه تصویری بهشت گونه از دنیای غرب در نیل به آرزوها و آمال می باشد و این تصویرسازی در مقابل تصویر سیاه از کشورمان است.

قیومی پور در این نشست در مورد پژوهشی که نتیجه آن منجر به انتشار کتاب ایران 20 شده است گفت: کتاب ایران 20 که به 170 شاخص در 14 حوزه می پردازد طبق اسناد و آمار مراجع ببین المللی ایران جزء20 کشور برتر است.

وی با اشاره به کتاب آمریکا منفی20 اظهار کرد: آمارهایی که با استناد به داده هایی که ارائه شده است در برخی از مراکز معتبر آماری بین المللی حکایت از وجود آسیب های جدی در ساختار اجتماعی و حاکمیتی دنیای غرب دارد.

نویسنده کتاب ایران 20 با اشاره به رویکرد سانسور اخبار و اطلاعات در غرب ادامه داد : سانسور خبرهای غرب در رسانه های جمعی جهان سبب شده است تصویر نادرستی از غرب شنیده نشود.

گفتنی است این نشست همچنین با حضور اساتید دانشگاه آزاد اسلامی ابهر و هیدج در محل سالن کنفرانس امام خمینی(ره) دانشگاه آزاد اسلامی ابهر برگزار شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1060482

وب گردی

وب گردی