ملت ایران از احزاب جلوتر هستند

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: گروه‌های سیاسی در مواقع خاصی مثل انتخابات، سعی در گرفتن امتیاز از یکدیگر دارند و این کار را با توجه به قدرت رسانه‌ای و شخصیت‌های خود انجام می‌دهند.

حمزه دستیار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تفرقه احزاب برای ارائه لیست انتخاباتی گفت: چارچوبی در ایران وجود دارد که بر اساس آن هیچگونه حزبی در عرصه سیاسی دیده نمی‌شود. گروه‌های سیاسی در مواقع خاصی مثل انتخابات سعی در گرفتن امتیاز از یکدیگر دارند و این کار را با توجه به قدرت رسانه‌ای و شخصیت‌های خود انجام می‌دهند. چنین اقدامی برای بالا بردن سهمیه احزاب در لیست مستعد نهایی انجام می‌شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه تصریح کرد: عده‌ای با قدرت چانه زنی خود موفق می‌شوند افراد بیشتری در لیست نهایی جای دهند.

وی با اشاره به اختلاف پیش‌آمده بین جبهه پایداری و ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: این امر بر سر مبانی و اصولی است که منجر شده دو گروه خاص با هم به توافق نرسند؛ اما برخی از اختلافات نیز ناشی از سهم‌خواهی است.

دستیار درباره نحوه ورود مردم به انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ملت ایران از احزاب جلوتر هستند و همواره این موضوع را در اتفاقات مختلف نشان داده‌اند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اینکه ملت اکنون خود را ملزم به لیستی رای دادن نمی‌بیند اظهار کرد: مردم به بلوغ سیاسی رسیدند و متوجه دعواهای بین احزاب هستند و سعی بر گزینش نیروهای کارآمد دارند تا چنین افرادی به مجلس راه پیدا کنند.

وی تأکید کرد: هیچ لیستی به احتمال زیاد اکثریت آرا را کسب نخواهد کرد و با گزینش افراد مختلف چهره های دیگری وارد مجلس می‌شوند.

دستیار در ادامه تصریح کرد: مردم در این دوره از انتخابات اقبال کمتری به جریان اصلاحات نشان خواهند داد. همچنین به‌نظر می‌رسد در تهران از 30نفر حدود ده نفر اصلاح طلب و بقیه افراد از اصولگرایان خواهد بود؛ یعنی مردم 20 نفر را از لیست پایداری و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی انتخاب خواهند کرد.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان گفت: مجلس آینده ساختار یکپارچه‌ای خواهد داشت اما تکثر نظر به وجود خواهد آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1060939

وب گردی

وب گردی