لغو مراسم دانشجویی  در پی فشار مسئولان استان قم

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم گفت: هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه قم در ابلاغیه رسمی و بر اثر فشارهای مسئولان استانی نشست مطالبه‌گری دانشجویان را لغو کردند.

مجید شهماروند در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از لغو نشست «مطالبه‌گری دانشجویان» جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم خبر داد و گفت: هیئت نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاه در ابلاغیه رسمی به دبیر این تشکل اجازه برگزاری برنامه را نداد.

وی با بیان اینکه تمام مجوزهای لازم برای برگزاری نشست «مطالبه‌گری دانشجویان» از سوی مسئولان دانشگاه قم صادر شده بود، گفت: این نشست قرار بود با حضور کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه قم توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم برگزار شود؛ اما دقایقی پیش از زمان مقرر برای شروع همایش علی‌رغم آنکه تمامی مجوزهای لازم قانونی از مراجع ذی صلاح و مشخصا هیئت نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه اخذ شده بود، این نشست را لغو کردند.

جریانات سیاسی قم مانع فعالیت تشکل‌های دانشجویی می‌شوند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی، نظارتی و امنیتی استان قم در اقدامی تاسف‌بار و بدعتی ناپسند، در پوشش استناد به ماده ۵۸ قانون انتخابات کشور اما با انگیزه‌های نامعلوم و نامشخص اقدام به ایجاد فشار به مسئولان دانشگاه برای لغو برنامه کردند.

وی افزود: استناد مسئولان استان قم به ماده ۵۸ قانون انتخابات ناشی از جهل به قانون و بهانه‌ای برای اعمال اغراض سیاسی جریان‌های وابسته به دولت در قم است؛ زیرا ماده ۵۸ در این باره هیچ موضوعیتی ندارد.

به گفته شهماروند؛ قانون مورد استناد مسئولان استان قم، تبلیغات علیه کاندیداهای مجلس شورای اسلامی توسط دستگاه‌های اجرایی و دولتی را ممنوع می‌داند. در حالی که درباره این برنامه متولی و مجری برنامه دانشگاه به عنوان یکی از نهادهای دولتی نبوده بلکه یک تشکل دانشجویی تحت عنوان جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان یک تشکل سیاسی دانشجویی بوده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم بیان کرد: مسئولان استان قم تفسیر غلط و ناشیانه از قانون دارند که عامدانه یا غیر عامدانه موجب دخالت غیرقانونی نهادهای رسمی اما فاقد صلاحیت در فعالیت‌های قانونی، انقلابی و آرمانخواهانه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه قم شدند.

تشکل‌های دانشجویی پایبند به قانون هستند

وی با تاکید بر فعالیت انقلابی تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: جامعه اسلامی دانشگاه قم با قدرت بر حفظ استقلال قانونی و حراست از کیان و عزت جنبش دانشجویی تاکید و پافشاری می‌کند و به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد این استقلال ارزشمند که ماحصل دهه‌ها مجاهدت انقلابی هم‌رزمانمان در سنگرهای مختلف جهاد است، خدشه دار شود.

شهماروند با ابراز تاسف از اقدامات مسئولان دانشگاه قم بیان کرد: حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی که مهمان نشست «مطالبه‌گری دانشجویان» بودند پس از لغو برنامه در میان دانشجویان حاضر شدند و ضمن دعوت به آرامش دانشجویان، از مسئولان دانشگاه گلایه کردند.

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم خود را پایبند و ملتزم به قانون می‌داند و فارغ از نگرش‌ها و سلیقه‌ها و تمایلات سیاسی به قانون اساسی احترام می‌گذارد؛ همچنین نهیب قاطع به فرصت‌طلبان و بد اندیشان، حقوق و اعتراضات قانونی خود را از مجاری مشروع قانونی پیگیری کرده و راه بر هیچ فرصت طلب در دانشگاه را باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1061273

وب گردی

وب گردی