دو بانوی سوارکار ایرانی نامزد دریافت جایزه از کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک شدند

برای اولین بار به صورت همزمان نام دو بانوی ایرانی از فدراسیون سوارکاری در بین نامزدهای دریافت جایزه ویژه کمیته المپیک و پارالمپیک قرار گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون سوارکاری، فدراسیون جهانی سوارکاری، مینا فراهانی عضو کمیته ژیمناستیک روی اسب فدراسیون ایران را در زمینه زنان فعال در ورزش سال 2020 به عنوان یکی از نامزدهای انتخابی به کمیته بین المللی المپیک معرفی کرده است.

این فدراسیون جهانی همچنین به منظور کسب جایزه کمیته بین المللی پارالمپیک به مناسبت روز جهانی زن هم نام غزاله منتظم رییس کمیته پاراسوارکاری فدراسیون را به عنوان یکی از نامزدها اعلام کرده است.
غراله منتظم در طی سال‌های گذشته نقش آفرینی ارزنده ای در توسعه و پیشرفت سوارکاری جانبازان و‌معلولین در قالب فعالیت های فدراسیون سوارکاری داشته و موجبات رونق پاراسوارکاری ایران را در بین انسان های با اراده ایران اسلامی فراهم کرده است.
مینا فراهانی هم در زمینه رشد و گسترش ژیمناستیک روی اسب با برنامه هدفمند، زمینه ترویج و پیشرفت این رشته را در بین علاقمندان به سوارکاری فراهم کرده تا جاییکه که اکنون رشد و ترقی را در این رشته مهیج شاهد هستیم.
مسعود خلیلی رییس فدراسیون سوارکاری در خصوص این اتفاق اظهار داشت: قرار گرفتن دو بانوی سوارکار که مسئولیت کمیته جانبازان و معلولین و راه اندازی رشته ژیمناستیک روی اسب را برعهده داشتند، برای کسب دو جایزه مهم از سوی کمیته بین المللی المپیک و کمیته بین المللی پارالمپیک نمادی از موفقیت ورزش ایران در دنیا و توجه ویژه به ورزش بانوان در کشور است.
رییس فدراسیون سوارکاری با بیان اینکه فدراسیون جهانی بصورت دقیق فعالیت های رشته های مختلف در ایران را رصد کرده است، توضیح داد: بدون شک این انتخاب‌ها نشان داد که فدراسیون که در قالب برنامه راهبردی فعالیت های رشته های مختلف را با هدف توسعه و پیشرفت با محوریت آموزش پیش می برد، با موفقیت همراه بوده و باعث خوشحالی است که این موفقیت بیانگر نماد عینی دیگری از توسعه یافتگی ورزش بانوان در ایران است.
مسعود خلیلی از حمایت های وزیر ورزش و جوانان و روسای کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک به نیکی یاد کرد و با تبریک به خانم‌ها غزاله منتظم و مینا فراهانی گفت: واقعا قرار گرفتن نام دو بانوی ایرانی در بین نامزدهای نهایی دریافت جایزه های کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک افتخاری بزرگ برای کشور است که امیدوارم مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گیرد تا همچنان با باور توانمندی های ورزش ایران در زمینه بانوان، استمرار در موفقیت ها را در عرصه بین الملل شاهد باشیم.
کمیته های بین المللی المپیک و پارالمپیک در حالی به مناسبت روز جهانی زن اقدام به معرفی 5 نامزد برای دریافت جایزه ویژه کرده اند که برای اولین بار بصورت همزمان نام دو ایرانی از رشته سوارکاری هم در بین نامزدها قرار دارند و این جایزه قرار است در ماه مارچ به فرد منتخب اهدا شود.

کد خبر: 1061642

وب گردی

وب گردی