باورهای علمی باید در اختیار صنعت قرار گیرد

منتخب مردم دامغان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات را باید با توان علمی، مرتفع کرد و مقدمه این توفیقات، می‌تواند با زمینه‌سازی دانشگاه‌ها آغاز شود و مشکلات را باید از رهگذر دانش حل کرد تا شاهد استهلاک کم منابع و توسعه و بهره‌وری مطلوب باشیم

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دامغان، علی‌اکبر علیزاده در دیدار با هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی دامغان پس از استماع گزارش جامع سرپرست این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی دامغان، حقیقتا دلگرم کننده و کامل بود و خوشحالم که با این ظرفیت بزرگ در دامغان آشنا شدم؛ این عملکرد باید به اطلاع مردم برسد و عموم مردم خوشحال شوند.

منتخب مردم دامغان، یادآور شد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و در بحث اقتصاد مقاومتی به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره موکد دارند که باید این مطلب در راس عملکردهای دانشگاهی، تعریف شود و دانشگاه باید رفتار و منش علمی داشته باشد و از این محیط دانش و معرفت، انتظار تلاش داریم تا پیشرفت قطعی دامغان و نظام مقدس جمهوری اسلامی را شاهد باشیم.

سردار علیزاده در ادامه افزود: توسعه، مستلزم پویش جمعی و تلاش‌های همه جانبه است و مشکلات را باید با توان علمی، مرتفع کرد و مقدمه این توفیقات، می‌تواند با زمینه‌سازی دانشگاه‌ها آغاز شود و مشکلات را باید از رهگذر دانش حل کرد تا شاهد استهلاک کم منابع و توسعه و بهره‌وری مطلوب باشیم و تاکید دارم که باید از حداکثر ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کنیم و در خدمت مردم باشیم.

علیزاده، پسته را سرمایه ملی برشمرد و با تاکید به فرآوری پسته از تلاش مرکز تحقیقات پسته واحد دامغان قدردانی کرد و گفت: باورهای علمی موثر باید در اختیار صنعت پسته قرار گیرد و باغداران با تکیه به دانش فنی، شاهد افزایش میزان تولید در سطح و فرآوری اصولی پسته باشند و از ارزش افزوده پسته در صنایع فرآوری غفلت نکنیم لذا ضرورت دارد دوره‌های آموزشی ویژه باغداران و کشاورزیان را توسعه دهید.

یادگار روزهای دفاع و مقاومت، دانشگاه را کانون اندیشه خواند و گفت: دانشگاه باید موارد اساسی را اعلام و نماینده منتخب مردم را یاری کند تا دست در دست هم طبق منویات مقام معظم رهبری، محل خدمت را مرکز عالم بدانیم و گره‌گشای کار مردم باشیم و با مدیریت جهادی و انقلابی که شرط توفیق در امور است؛ شهر را با رده دانش و متکی به موسسات آموزش عالی، شناسایی کنیم.

علی‌اکبر علیزاده، پیگیری وضعیت بهداشت و درمان را با تامین زیرساخت‌های ایجاد دانشکده پزشکی، مطرح کرد و با تاکید به نجابت مردم دامغان گفت: باید مشکلات دامغان را حل کرد و در راس آنها باید وضعیت اشتغال، پیگیری شود و در پی آن وضعیت درمان با حضور متخصصان بهبود یابد و مسکن مناسب در اختیار جوانان قرار گیرد تا به تبع آن شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم.

در آغاز این جلسه نعمت‌اله نعمتی سرپرست واحد دامغان در گزارشی نسبتا جامع از وضعیت دانشگاه و توفیقات روزهای اخیر در دانشکده حقوق با کسب رتبه در آزمون وکالت و توفیقات دانشکده داروسازی در کسب رتبه نخست آزمون جامع آزمایشی وزارت بهداشت بین 18 دانشکده داروسازی کشور، سخن گفت و اظهار کرد: دانشگاه در جلسات متعدد، همواره شاهد حضور اصناف مختلف و صاحبان حرف و تخصص‌های متفاوت بوده و مشکلات شهری را به این اعتبار پیگیری کرده و با تحلیل علمی، تلاش داشته؛ مشکلات را در قالب موضوع رساله‌ها و پایان‌نامه‌های مسئله‌محور، رفع کند و تا حدود زیادی در این امر موفق بوده است.

نعمتی افزود: مراکز تحقیقاتی واحد دامغان و مرکز رشد در جایگاه خوبی از توسعه علمی و پژوهشی، تلاش می‌کنند تا با رویکرد کارآفرینی. اشتغال و البته مهارت‌آموزی دانشجویان بتوانیم شاهد موفقیت روزافزون دانش‌آموختگان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز در این جلسه، اعضا هیات رییسه واحد دامغان، دکتر نعمتی را همراهی کردند.

کد خبر: 1062025

وب گردی

وب گردی