عملکرد دولت در مواجهه با کرونا ضعیف بوده است

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: اقدامات دولت خیلی در زمینه مقابله با کرونا موثر نبوده است که در این خصوص با توجه به فرهنگ عمومی کشور نمی‌توان از قرنطینه شهری استفاده کرد اما مردم باید از خود مراقبت کنند.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ناهماهنگی‌های به وجود آمده در نهادهایی چون هلال احمر و سازمان مدیریت بحران گفت: این دونهاد در چند سال اخیر از سوی دولت ضعیف اداره شدند و از این رو می‌توان گفت مشکل تدبیر، در سطح مدیریت کشور است.

وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کوید19 در ایران اظهار کرد: اقدامات دولت خیلی در زمینه مقابله با کرونا موثر نبوده است که در این خصوص با توجه به فرهنگ عمومی کشور نمی‌توان از قرنطینه شهری استفاده کرد اما مردم باید از خود مراقبت کنند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه مردم باید در مواجهه با ویروس کرونا همراهی کنند، گفت: چنین اتفاق بزرگی قطعا نیاز به همکاری عمومی دارد زیرا اکنون چنین بیماری تبدیل به معضلی جهانی شده اما وزارت بهداشت و کادر پزشکی ایران یکی از بهترین‌های دنیا است و در زمینه مقابله با کرونا هم خیلی خوب عمل می‌کنند.

دستیار در ادامه تصریح کرد: مردم نباید برای سفر به استان‌های شمالی بروند زیرا این امر منجر به ایجاد وضعیت قرمز برای مناطق شمالی کشور می‌شود البته بقیه موارد برای جلوگیری از شیوع کرونا مربوط به دولت مربوط می‌شود که گویا تدبیر لازم را نداشته و تا اینجا ضعیف عمل کرده است. عواملی هم در آرام سازی فضای عمومی کشور به رسانه‌ها مربوط می‌شود خصوصا رسانه ملی که باید بهتر عمل کند یعنی باید با زمینه سازی بیشتر کاری کند تا قرنطینه خانگی بین مردم جدی گرفته شود.

وی اظهار کرد: مردم اگر سفرهای خود را لغو نکنند دولت برای کنترل اوضاع باید وارد شود. هرچند چنین امری اکنون انجام شده اما باید مدت‌ها پیش اتفاق می‌افتاد تا شیوع ویروس کرونا کنترل شود.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه عملکرد ایران در مواجهه با ویروس کرونا بر اساس آمار جهان قابل قبول بوده است، گفت: کادر پزشکی و وزارت بهداشت با توجه به امکانات و فرهنگ موجود مثل رزمندگان دفاع مقدس عالی بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1063336

وب گردی

وب گردی