انقلاب باید به سلاح تولیدات داخلی مجهز شود

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های داخلی و جوان‌های فعال با ذهن‌های خلاق به درستی استفاده کنند تا انقلاب به سلاح تولیدات ملی و داخلی مجهز شود.

زهرا قوچان‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به روند نام گذاری سال‌ها توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: ایشان بیش از 10 سال است که بر حل مسائل اقتصادی مانند حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و اشتغال‌زایی تاکید دارند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب هر ساله در بیانات نوروزی خود می‌فرمایند که تدابیر و راهکارهایی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی در نظر گرفته شده و مردم باید بهبود وضعیت معیشتی را در سفره‌های خود احساس کنند.

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه متاسفانه سبد خرید مردم رونق چندانی ندارد، گفت: برخی از مسئولان و در رأس آن دولت تدابیر مد نظر رهبری در حوزه اقتصادی را به درستی انجام نداده است.

وی بر اینکه ترویج رونق تولیدات داخلی کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر فضای اقتصادی کشور تبدیل به میدان جنگ شده است و تولیده کنندگان و فعالان اقتصادی در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

قوچان‌نژاد با بیان اینکه انقلاب باید به سلاح تولیدات داخلی مجهز شود، گفت: مسئولان باید از ظرفیت‌های داخلی کشور و جوان‌های فعال با ذهن‌های خلاق به درستی استفاده کنند تا کشور در هیچ کالایی وابستگی به کشورهای اروپایی و آمریکایی نداشته باشد.

این دانشجوی دانشگاه الزهرا(س) ادامه داد: جامعه دانشگاهی و نخبگانی از مسئولان تقاضا دارند تا از علم و فناوری در فضاهای تولید ملی و داخلی بیشتر استفاده شود. همچنین اگر دانشگاه‌ها با صنعت ارتباط موثری داشته باشند در رونق تولید کشور تاثیرات مثبتی خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: مسئولان باید از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان که توسط دانشجویان تاسیس و اداره می‌شوند به طور ویژه حمایت کنند و تولید را تنها در کارگاه‌ها و فعالیت‌های یدی خلاصه نکند.

به گفته قوچان‌نژاد؛ رسانه‌‌ها و خبرگزاری‌ها کشور نباید تنها ضعف‌های حوزه‌ اقتصادی و کاستی‌های تولیدات داخلی را منعکس کنند؛ بلکه باید موفقیت‌ها و استقلال در بسیاری از کالاها را پوشش دهند تا به بهترین نحو بر مشکلات و معضلات اقتصادی فائق شویم.

این فعال دانشجویی ادامه داد: کارگروه اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) هر سال متناسب با شعار سال یک موضوع و مشکل اقتصادی را انتخاب کرده و فعالیت‌های خود را ذیل آن عنوان انجام می‌دهد.

وی افزود: بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) 2 سال است که در حوزه زن و اقتصاد در بخش‌های محتوایی و اجرایی فعالیت دارد. دانشجویان با برپایی بازارچه‌های خیریه و دانشجویی محصولات دست خود را در معرض دید مردم قرار می‌دهند.

قوچانی‌نژاد با بیان اینکه تمامی مجموعه‌ها مسائل اقتصادی را باید در اولویت فعالیت‌های خود بدانند، گفت: مشکلات اقتصاد و تحریم‌ها تنها با عزم همگانی و همت مردمی با وحدت بین نهادهای مربوطه حل شدنی است.

مسئول کارگروه اقتصاد مقاومتی بسیج دانشجویی دانشگاه الزهرا(س) با اشاره به اینکه مشکل فعلی و اساسی کشور اقتصاد است، گفت: رهبر انقلاب سال 99 را جهش تولید نامگذاری کردند زیرا راه‌گشا و برون رفت از فشارهای اقتصادی گسترش تولید ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064641

وب گردی

وب گردی