جمعی از فعالان دانشجویی خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شدند

جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشجویان عضو انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به مدیر کل سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن در کشورمان، خواستار لغو انواع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، جمعی از فعالان دانشجویی دانشگاه‌های کشور از جمله دانشجویان عضو انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و هنری و نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به مدیر کل سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن در کشورمان، خواستار لغو انواع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.

متن نامه این فعالان دانشجویی خطاب به مدیرکل سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به شرح زیر است:

این روز ها شاهد واقعه تلخ ظهور میهمانی ناخوانده و به غایت خطرناک به نام کویید ۱۹ یا کرونا ویروس هستیم که سلامت جوامع را آماج حمله سهمگین خود قرار داده است وخاطره تراژدیک طاعون، وبا و سل را در اذهان مردم پریشان کشورهای در معرض ویروس و سایر ممالک زنده کرده است.

غمگینانه باید اعتراف کرد این ویروس مرموز نظام ادراکی و نظام استنباطی جوامع و دولت ها را مختل و هر روز شاهد تلفات گسترده انسانی در اقصی نقاط جهان از جمله آسیا، اروپا و حتی ایالات متحده هستیم. اگرچه کشورها تمام امکانات خود را بسیج کرده اند، لیکن در تهاجم این ویروس دچار استیصال شده و مواجه با خسارات جانی، مالی، آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و روانی گسترده ای شده اند. مراکز آموزشی، فرهنگی و کسب و کارها تعطیل و به سلامت روانی، اقتصادی و فرهنگی مردم آسیب جدی وارد شده است.

جناب مدیر کل؛ ایران سرافراز که مهد تمدن، فرهنگ و ادب می باشد نیز همچون سایر ممالک درگیر این حادثه غمبار گردیده است با این تفاوت که به خاطر یکجانبه گرایی رژیم ایالات متحده و خروج یکجانبه از معاهده بین المللی برجام، تحریم های ظالمانه و قرون وسطایی، نظام سلامت و اقتصاد کشور ما را هدف گرفته و بر اساس یک مشی ضد انسانی و استعماری، دسترسی بیماران کرونایی نیازمند به دارو و محصولات مورد نیاز را سخت ساخته است. لذا ما جمعی از فعالان فرهنگی دانشجویی دانشگاه های ایران، از سازمان علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تقاضا داریم تا نهایت تلاش خود برای اتخاذ رویکرد مناسب در مقابل خیره سری و خودکامگی دولت ایالات متحده و پایان دادن به تحریم مردم ایران در محورهای زیر را به عمل آورند:

- رفع تحریم و ارسال محموله های دارویی و لوازم پزشکی به ایران؛

- لغو کلیه تحریم‌های غیر انسانی که مانع دریافت تجهیزات و خدمات پزشکی است.

- رفع تحریم از صادرات که مانع کسب درآمد‌های صادراتی و در نهایت مانع غلبه بر مشکلات

اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا شده است
و در آخر باید به عرض برسانیم که لغو تحریم‌ها فراتر از رقابت‌های سیاسی، از لحاظ انسانی ضرورت دارد. تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران نباید به "فاجعه انسانی" شیوع ویروس کرونا دامن بزند که موجب استمرار تعطیلی مراکز آموزشی و فرهنگی می شود که آسیب و هزینه های آن کمتر از هزینه های اقتصادی و سیاسی نیست. اکنون زمان انتقام‌های سیاسی نیست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1064716

وب گردی

وب گردی