ضرر 14میلیارد دلاری توئیت ایلان ماسک

توئیتی که ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا از حساب کاربری شخصی خود در توئیتر ارسال کرده بود باعث کاهش 14 میلیارد دلاری ارزش بازار این شرکت شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، تسلا شرکت سازنده خودروهای برقی یکی از بزرگترین سقوط های تاریخ را تجربه کرد. ارزش بازار این شرکت 14 میلیارد دلار کاهش یافته است. دلیل این امر توئیتی است که ایلان ماسک ، مالک شرکت ارسال کرده است.

بر اساس خبر منتشر شده در بی بی سی ایلان ماسک این پیام را در توئیتر خود به اشتراک گذاشته است: «فکر می کنم قیمت سهام تسلا خیلی بالا است.

ماسک در جواب سوال مجله وال استریت ژورنال که از سوال کرده بود:«آیا شوخی می کنید؟» گفته است :«نه»

سهام تسلا که به ویژه در اوائل سال 2020 به شدت روند صعودی پیموده بود ، بعد از این سخنان روند نزولی سریعی را تجربه کرد و ارزش شرکت 14 میلیارد دلار کاهش یافت.

براساس گزارش منتشر شده در بی بی سی، این کاهش در ثروت شخصی ماسک نیز تاثیر گذار بوده است. با توجه به افت سهام تسلا ، ثروت شخصی ماسک نیز 3 میلیارد دلار کاهش یافته است.

نحوه واکنش کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در برابر این سقوط وحشتناک پس از انتشار پیام ماسک هنوز مشخص نیست. در سال 2018 نیز توئیت ماسک در مورد آینده بازار بورس نیویورک با جریمه 20 میلیون دلاری SEC مواجه شده بود.

ماسک همچنین مجبور شد در چارچوب تصمیمی که توسط SEC گرفته شده بود ، ریاست شرکت را ترک کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068025

وب گردی

وب گردی