اجرای طرح قاضی مدرسه با رویکرد افزایش توانمندی حقوقی دانش‌آموزان

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از اجرای طرح قاضی مدرسه با رویکرد افزایش توانمندی حقوقی دانش‌آموزان این مدارس خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاهایسکانیوز از روابط عمومی آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی درنشست هم اندیشی ریاست قوه قضائیه با جمعی از فرهنگیان، اندیشمندان و اساتید دانشگاه به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه در خصوص مسائل تعلیم و تربیت از زوایای گوناگونی می توان سخن گفت عنوان کرد: استقرار عدالت و کاهش و کنترل آسیب‌ها و جرائم با رویکرد پیشگیری رشد مدار دو موضوعی است که به آموزش و پرورش و قوه قضائیه مرتبط است.

وی افزود: یکی از رسالت‌های پیامبران استقرار عدالت بود و همه ارکان حاکمیت به‌ویژه قوه قضائیه و نظام تعلیم و تربیت در خصوص استقرار و گسترش آن نقش دارند. استقرار عدالت وابسته به نیروی انسانی است و تعلیم و تربیت این نیروهای انسانی از طریق آموزش و پرورش میسر است.

حسینی اشاره کرد: دستگاه قضایی و همه ارکان و اضلاع حاکمیت باید نگاه و حمایت ویژه از نظام تعلیم و تربیت را وجهه همت خویش کنند. عدالت بدون استقرار یک نظام تعلیم و تربیت کیفی و دارای مرتبه اول در کشور محقق نخواهد شد.

حسینی با بیان اینکه امروزه گسترش آسیب‌های اجتماعی موضوعی جدی است افزود: کنترل آسیب‌های اجتماعی از طریق نظام مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی یا طرح نماد و با رویکرد پیشگیری رشد مدار با همکاری قوه قضاییه و آموزش و پرورش اجرایی شده است. گسترش کمی و کیفی این طرح نقش بسیار مهمی در کنترل و کاهش آسیب ها و جرائم دارد.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه پیشگیری ساختاری و اولیه راهی برای کاهش جرائم و آسیب‌ها است افزود: یکی از رسالت‌های قوه قضائیه کاهش جرائم و آسیب‌ها با رویکرد پیشگیری اولیه و ساختاری است که در این میان مهمترین نقش را نهاد تعلیم و تربیت رقم می‌زند.

وی افزود: طرح قاضی مدرسه با رویکرد حضور قضات علاقه‌مند در برخی ساعت در مدارس و افزایش توانمندی حقوقی دانش‌آموزان یکی از زمینه‌های مشترک همکاری است. ایجاد مدارس وابسته به قوه قضائیه با رویکرد عدالت محوری و توانمند سازی جامعه در بعد قانون مداری و همچنین تربیت قضات شریف می‌تواند از جمله دیگر زمینه‌های همکاری مشترک باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068241

وب گردی

وب گردی