پیشرفت دانشمندان هسته‌ای با مذاکرات برجام متوقف شد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان گفت: آمریکا با نیت تضعیف صنعت دفاعی ایران وارد مذاکرات هسته‌ای شد تا به خیال خود بعد از برجام هسته‌ای به سراغ برجام موشکی برود.

امیر عابدیان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دومین سالروز خروج یک جانبه آمریکا از معاهده برجام اظهار کرد: آمریکا با اجرایی نکردن تعهدات خود در برجام و لغو یکجانبه این معاهده، بار دیگر به تمامی ملت‌های آزاده جهان نشان داد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی با بیان اینکه معاهده برجام هیچ سودی برای کشور به همراه نداشت، گفت: دیپلماسی مذاکره و معاهده برجام هیچ اثمر نداشت جز اینکه باعث عقب افتادگی صنعت هسته‌ای کشور برای مدت زمانی شد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه کاشان ادامه داد: متاسفانه دولت یازدهم و دوازدهم با سیاست مذاکره و چشم امید داشتن به کمک‌های بیرونی کمتر به جوانان و ظرفیت‌های داخلی توجه کردند.

وی با تاکید بر اینکه معاهده برجام از همان ابتدا اشتباه بود، گفت: آمریکا و اروپا در مذاکرات هسته‌ای ۵+۱ به دنبال سرگرم کردن ایران به مذاکرات بی‌حاصل بودند زیرا دانشمندان هسته‌ای کشورمان با سرعت چشمگیری در حال پیشرفت در صنعت هسته‌ای بوده و دشمنان تاب و تحمل این پیشرفت‌ها را نداشتند.

به گفته عابدیان؛ آمریکا از همان ابتدا با نیت تضعیف صنعت دفاعی ایران وارد مذاکرات هسته‌ای شد و با خیال اینکه بعد صنعت هسته‌ای در برجام به دنبال برجام‌های بعدی با موضوعات موشک‌ها خواهد رفت.

این فعال دانشجویی بیان کرد: ایران در برجام به تمامی تعهدات خود عمل کرد و به مفاد این معاهده پایبند بود، حتی پس از خروج آمریکا از معاهده برجام را با کشورهای اروپایی ادامه داد؛ اما زمانیکه متوجه عدم تعهد اروپایی شد اقدام به کاهش تعهدات برجامی خود کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هوشیاری مقام معظم رهبری، مردم و برخی از مسئولان مانع از تحقق برجام موشکی مورد نظر آمریکا شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1068728

وب گردی

وب گردی