وب یاد کرونا در دانشگاه استاد فرشچیان برگزار می شود

وب یاد کرونا در دو بخش هنرمندان و پزشکان، فردا (چهارشنبه) در دانشگاه استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اولین وب یاد کرونا در دو بخش هنرمندان و پزشکان، چهارشنبه (فردا) در دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان برگزار خواهد شد.

در این وب یاد که روز چهارشنبه (فردا) ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد، استاد علی‌اصغر تجویدی نگارگر و مجسمه‌ساز از شیراز مهمان برنامه خواهد بود. در برنامه های آتی نیز از اساتید و پزشکان برای حضور در این وب یاد، دعوت به عمل خواهد آمد.

گفتنی است این برنامه با همت دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی فرشچیان و همکاری فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می شود.

لازم به ذکر است با شیوع ویروس کرونا و ضرورت ثبت خاطرات هنرمندان، پزشکان و کادر درمانی در این برهه از تاریخ ایران و حتی جهان، پروژه تاریخ شفاهی هنرهای سنتی همچون بسیاری دیگر از پروژه های فرهنگی و هنری دیگر به طور موقت تعطیل و تمرکز بر ضبط و ثبت تجارب و خاطرات هنرمندان و پزشکان در دوران کرونا صورت گرفت و بدین منظور وب یاد کرونا در دو بخش هنرمندان و پزشکان برنامه ریزی شد.

دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان از تابستان ۱۳۹۸ پروژه مشترکی را با فرهنگستان هنر با عنوان تاریخ شفاهی هنرهای سنتی ایران آغاز کرد و در این یک سال توانسته با همکاری فرهنگستان هنر، مجموعه مصاحبه هایی را با پیشکسوتان هنرهای سنتی در حوزه های خوشنویسی، نگارگری و سفالگری و... ضبط و ثبت کند.
انتهای پیام/

کد خبر: 1069772

وب گردی

وب گردی