سنگ بنای ایالات متحده آمریکا بر نژادپرستی استوار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان افول آمریکا را پدیده‌ای عینی و در حال وقوع در دنیا دانست و گفت: شکل‌گیری ایالات‌ متحده آمریکا را بر مبنای نژادپرستی و تضییع حقوق بومیان منطقه‌ بنانهاده‌اند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از همدان، مرتضی قائمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، پیرامون حوادث اخیر در آمریکا اظهار کرد: ‌تفکر مدیریتی امروز آمریکا همچنان اندیشه‌های نژادپرستی را دنبال می‌کند که این تفکر کاملاً با مفاهیم دین مبین اسلام در تضاد است.

وی افزود: در دیدگاه علوی هرگونه تبعیض از نظر نژادی، جنسیت، قومی، قبیله‌ای، طبقه‌ای و... کاملاً مردود بوده و مولی‌الموحدین علی(ع) در فرازهای مختلف نهج‌البلاغه ازجمله نامه ۵۲ به مالک اشتر به این موضوع پرداخته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان اضافه کرد: بر اساس اندیشه قرآنی، تنها ملاک برتری افراد «تقوا و عمل صالح» است، همچنان که در حقوق بشر علوی انسان‌ها یکسان هستند و این نکته حائز اهمیتی بوده که در دیدگاه علوی، صهیب رومی، بلال حبشی، ابوذر غفاری، سلمان فارسی و ... در یک مرتبه انسانی قرار دارند.

قائمی حقوق بشر در دستگاه سیاسی و فکری آمریکایی را صرفاً ابزاری برای استعمار و فشار بر کشورهای ضعیف‌تر دانست و خاطرنشان کرد: حقوق بشر در نگاه لیبرال با نگاه قدسی‌گرا در تناقض است و بنابراین تا زمانی که تفکر لیبرالی و استعماری در بدنه نظام سلطه آمریکا وجود داشته باشد، حقوق بشر در هیچ‌یک از سطوح این کشور اجرا نخواهد شد.

وی با بیان اینکه انسان فطرتاً عدالت‌خواه بوده و عدالت کاملاً با نژادپرستی در تناقض و تقابل است، عنوان کرد: طبیعی است که مردم آمریکا از نژادپرستی، نژادپرستان و سیاست‌های لیبرال نفرت دارند و هرجا بتوانند انزجار و اعتراض خود را علیه نژادپرستی اعلام می‌کنند؛ چراکه سنگ بنای شکل‌گیری ایالات‌متحده آمریکا بر مبنای نژادپرستی و تضییع حقوق بومیان منطقه نهاده شده است.‌

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان تأکید کرد: سخن گفتن از افول قدرت آمریکا تا همین ۱۰ سال گذشته سخت بود؛ اما امروز افول آمریکا در دنیا به‌عنوان پدیده عینی در حال وقوع است و به رسمیت شناخته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071346

وب گردی

وب گردی