اختراع بازوی رباتیک با قابلیت برداشتن اشیا

دانشمندان بازوی رباتیک جدیدی ساخته‌اند که نقاشی می‌کشد یا با توپ‌های بدمینتون بازی می‌کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محققان دانشگاه شربروک در کانادا بازوی رباتیکی ایجاد کرده اند که با نصب شدن روی بدن انسان ها دارای مهارت هایی مانند برداشتن اشیا است.

این بازوی توسعه یافته رباتیک به گونه ای است که به جای اندام های بدن انسان قرار نمی گیرد، بلکه به عنوان ارگانی اضافی استفاده می شود.

بازو دارای سه درجه آزادی است که توسط یک سیستم هیدرولیکی و از طریق قلاب به کاربر متصل شده و توسط انسان دیگری کنترل می‌شود.

طبق اطلاعات IEEE Spectrum، این بازو کمی بیش از چهار کیلو وزن دارد و تقریباً برابر با بازوی انسان است؛ بیشتر این وزن از منبع انرژی خارجی آن ناشی می شود که باید همیشه به بازو وصل باشد.

از لحاظ قدرت، بازو می تواند وزن پنج کیلوگرم را بالا ببرد، به این معنی که می توان برای کارهایی از جمله نقاشی دیوارها، شستشوی پنجره ها یا حتی بازی بدمینتون استفاده کرد. بازو از بندهای مغناطیسی استفاده می کند که خیلی سریع واکنش نشان داده و به راحتی روی بدن انسان نصب می شوند.

محققان اعلام کردند که این بازو با اضافه کردن حسگر یا هوش مصنوعی می تواند وظایف خود را به طور مستقل انجام دهد.

کاترین ورونو نویسنده اصلی این تحقیق اعلام کرد که برای استفاده چند منظوره از این بازو به برخی کنترل کننده‌های هوش مصنوعی و هوشمند نیاز است تا از این طریق این ربات مکمل کاربر شود.

در سال‌های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه علم رباتیک حاصل شده است. محققان در دانشگاه هاروارد بر اساس مدل کوچکتر نوعی ربات به اندازه یک سکه را ساخته‌اند که می تواند در جراحی‌ها یا ساخت و ساز استفاده شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1071351

وب گردی

وب گردی