۹ میلیون چینی در ۵ روز تست کرونا می‌دهند

مقامات بهداشتی چین امروز (دوشنبه) اعلام کردند که قصد دارند تا پایان این هفته یعنی ظرف پنج روز آینده، بطور فشرده از کل جمعیت ۹ میلیون نفری شهر بندری «چینگ‌دائو» در شرق این کشور تست کرونا بگیرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(کرونا-می-دهند">ایسکانیوز)، این تصمیم پس از آن گرفته شد که ۹ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در این شهر به ثبت رسید و آن هم در حالی که برای مدت دو ماه هیچ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا با منشاء داخلی در این کشور گزارش نشده بود.

به گفته مقامات چین همه این افراد به نوعی با یک بیمارستان در این شهر مرتبط بودند و در این بیمارستان یک فرد مبتلا در حال درمان بود.

اگرچه پس از آنکه چین اعلام کرد موفق به کنترل همه‌گیری کرونا شده، بسیاری از محدودیتهای سفر به این کشور و تجارت با آن برداشته شد اما همچنان وضعیت سلامت تمام افرادی که قصد ورود به ساختمان‌های عمومی را دارند، کنترل می‌شود.

اولین موارد ابتلا به ویروس کرونا در چین در دسامبر سال گذشته مشاهده شد و پس از آن این ویروس بسرعت به سراسر جهان راه یافت.

چین می‌گوید که توانسته با اجرای سیاست‌های سختگیرانه‌ای در میان جمعیت ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفری خود، نه تنها از شیوع بیشتر کووید ۱۹ جلوگیری کند بلکه شمار مبتلایان را به ۸۵ هزار و ۵۷۸ نفر و شمار قربانیان را به ۴۶۳۴ نفر محدود کند.

آخرین بار انتقال ویروس کرونا در داخل سرزمین اصلی چین در ۱۵ اوت در شهر ارومچی، مرکز استان سین‌کیانگ گزارش شد و پس از آن، تمام موارد جدید ابتلا مربوط به مسافرانی بوده که از خارج از این کشور به داخل چین سفر کرده‌اند.

بنابر گزارش یورونیوز، چین در ماه آوریل بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی وضع شده در سراسر این کشور را لغو کرد اما بنا بر مقررات حزب حاکم، مسافرانی که به چین سفر می‌کنند همچنان باید مدت ۱۴ روز را در قرنطینه بگذرانند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =