کرونا و بی‌خوابی چه ارتباطی باهم دارند؟

متخصصان در ویتنام ارتباط بین موارد ابتلا به کرونا و مشکلات خواب در بیماران را کشف کردند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، از ۱۰۵۶ بیمار مبتلا به کرونا غیر بیمارستانی که در این مطالعه بررسی شدند، ۷۶.۱ درصد گزارش کردند که بی خوابی را تجربه کرده اند. همچنین از بین کسانی که مشکل خواب را گزارش کردند، ۲۲.۸ درصد به بی خوابی شدید مبتلا بودند.

بیشتر بخوانید:

نوعب شکلات که باعث بیخوابی و تپش قلب می‌شود

متخصصان گزارش دادند: یک سوم از شرکت‌کنندگان کیفیت خواب بدتر، مدت زمان خواب کوتاه‌تر و سخت‌تر به خواب رفتن را گزارش کردند و نیمی از آنها شب‌ بیداری‌های بیشتری را پس از عفونت کرونا تجربه کردند. همچنین شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی یا اضطراب نیز به طور قابل توجهی احتمال بیشتری برای ابتلا به بی خوابی داشتند.

به گفته متخصصان، یافته‌های این مطالعه تا حد زیادی با آنچه پزشکان معالج بیماران کرونا مشاهده کرده‌اند، هماهنگ است.

این متخصصان افزودند: بنابراین پس از عفونت سارس-کوو-۲ مطمئناً مسائل عصبی شناختی زیادی وجود دارد.

در همین حال، متخصصان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که حتی بیماران کرونایی که علائم آن‌ها خفیف بوده و نیازی به بستری شدن نداشتند هم با بی خوابی روبرو هستند. آنها همچنین گفتند که ارتباط قابل توجهی بین افسردگی و اضطراب در مورد بی خوابی مرتبط با کرونا وجود دارد.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، برای انجام این مطالعه، متخصصان شدت بی خوابی را در بین ۱۰۶۸ بیمار در جمعیت عمومی ویتنام اندازه گیری کردند. شرکت‌کنندگان در این مطالعه بهبودیافتگان کرونا حداقل ۱۸ ساله بودند که در شش ماه گذشته بدون بستری شدن ناشی از این ویروس بهبود یافته بودند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1221663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =