موافقت اتحادیه اروپا با تحریم رئیس‌جمهور بلاروس

یک منبع دیپلماتیک اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تحریم رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یک منبع دیپلماتیک اروپا امروز (دوشنبه) به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تحریم «الکساندر لوکاشنکو»‌رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرده‌اند.

این منبع دیپلماتیک در این خصوص گفت: «وزرای خارجه (اتحادیه اروپا) در خصوص یک موضع مشترک در ارتباط با افزودن [رئیس‌جمهور] الکساندر لوکاشنکو به لیست تحریم‌ها به توافق رسیدند».

این منبع اروپایی مدعی شده است که تحلیف لوکاشنکو بعد از برگزیده شدن بعنوان رئیس‌جمهور بلاروس، یکی از دلایلی است که دیپلمات‌های اروپایی تصمیم به افزودن نام وی به لیست تحریم‌ها گرفته‌اند.

پیش از این، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز قبل از ورود به جلسه شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه گفت به همکاران خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس تحریم اعمال کنند.

این دیپلمات آلمانی افزود: من پیشنهاد کردم روند تصویب بسته جدید تحریم‌ها را آغاز کنیم و لوکاشنکو هم جزء افرادی است که قرار است تحریم‌ها علیه او اعمال شود.

کشورهای اروپایی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو، نتیجه انتخابات را نپذیرفته و از مخالفان لوکاشنکو از قبیل «سوتلانا تیخانوفسکایا» حمایت کرده‌اند.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات بلاروس، لوکاشنگو با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز و تیخانوفسکایا نفر دوم شد. رهبر مخالفان بلاروس اما مدعی است در انتخابات تقلب شد.

تیخانوفسکایا مدت کوتاهی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، از بلاروس به لیتوانی گریخت و در آنجا در حال انجام دیدارها و رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی و اروپایی است.

منبع: فارس
انتهای پیام/

کد خبر: 1076669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =