اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای کشور از سال آینده

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: همواره در تلاش هستیم کنترل مرزها به صورت الکترونیک، اپتیکی و هوشمند در قالب استفاده از سیستم‌های کنترل از راه دور باشد تا با بهره‌گیری از تجهیزات نوین و فنی در نوار مرز، اجازه هیچ‌گونه تعدی دشمنان به داخل کشور را ندهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سردار احمدعلی گودرزی در حاشیه تشییع پیکر سه تن از شهدای هنگ مرزی ارومیه اظهارکرد: تنوع اقلیم در مرزهای سرزمینی و گستردگی مرزهای جغرافیایی ایران اسلامی، باعث شده کشورمان از نظر استراتژیک از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح هوشمندسازی و انسداد مرزها  از سال آینده در دستور کار قرار دارد، گفت: در برخی از مناطق مرزی کشور به احداث برجک، پاسگاه های مرزی و تجهیز یگان های مرزی نیاز داریم و تلاش های مضاعفی هم در این خصوص صورت گرفته است.

فرمانده مرزیانی ناجا با بیان اینکه برنامه کامل این طرح به ستاد نیروهای مسلح و نیز دولت ارسال شده است و در یک برنامه پنج ساله طرح هوشمندسازی و انسداد مرزهای شمال غرب،غرب و جنوب غرب کشور با اولویت و زمان بندی اجرایی می شود، تصریح کرد: این طرح به صورت کاملا کارشناسی شده و با حضور کارشناسان و مهندسان آگاه طراحی شده است و امید می رود در پایان برنامه هفتم توسعه شاهد تحولات خوبی در مرزهای کشور باشیم.

وی خاطرنشان کرد:یکی از اهداف مهم هوشمندسازی نظارت و کنترل الکترونیک مرزهای کشور، بهره‌برداری از فناوری های نوین، ابزارهای نوین نظارت کنترلی، سامانه‌ها و سنسورهای هوشمند برای پایش است که استفاده از این تجهیزات باعث کاهش اتکا به نیروی انسانی و ارتقای توانمندی در اجرای مأموریت‌ها به ویژه در حوزه مبارزه با قاچاق می شود.

توطئه های دشمن را نقش برآب می کنیم

سردار احمدعلی گودرزی در مراسم تشییع پیکر شهیدان هنگ مرزی ارومیه نیز اظهارکرد: مرزبانان با دلیرمردی و رشادت در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادند و اجازه نفوذ به اشرار و معاندان را به خاک کشورعزیزمان ندادند.

وی افزود: درخت تنومند انقلاب اسلامی و امنیت پایدارکشورمان با خون شهدای عزیزمان آبیاری می شوند و رزمندگان مرزبانی تا سرکوب نهایی دشمنان و کسانی که دل در گرو اشرار دارند در مرزها با صلابت و اقتدار ایستاده اند.

فرمانده مرزبانی ناجا تصریح کرد: در کوتاه ترین زمان ممکن، این افراد پست را به سزای اعمالشان می رسانیم و ضربه مهلکی به آنان وارد خواهیم کرد.

وی با اشاره به روحیه ایثارگری و شهادت طلبی مردم و مرزنشینان غیور آذربایجان غربی گفت: متاسفانه معاندان و ضد انقلاب هایی در اطراف مرزهای کشور ما هستند که با اختصاص بودجه های کلان گروه های تروریستی را هدایت می کنند تا در کشور عزیزمان ایران اسلامی ناامنی ایجاد کنند، اما تاکنون با پایمردی مردم غیور و مرزبانان رشید کشورمان،توطئه های آنان نقش بر آب شده است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس گودرزی با بیان اینکه در حمله تروریستی روز گذشته، تلفات سنگینی به اشرار وارد کردیم، خاطر نشان کرد: با همراهی تمامی نیروهای پرتوان نظامی در استان و همکاری دستگاه ها انتقام خون شهدا را خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =