حمایت‌های آمریکا و انگلیس عامل جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی/ سرزمین‌های اشغالی به زودی به صاحبان خود بازمی‌گردد

به اعتقاد فعال رسانه‌ای جهان اسلام، استراتژی فلسطینی‌ها نتیجه داد؛ موشک‌های آنها به شهرهای سرزمین‌های اشغالی بارید و «گنبد آهنین» را ناکارامد ساخت و مردم صهیونیست را مجبور کرد تا برای مدت چند روز در پناهگاه‌های خود پنهان شوند. این امر به احساس امنیت و «خود بهتر پنداری» ذهنی در بین شهرک نشینان صدمات جدی وارد کرده است.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، عملکرد مقاومت فلسطین در برابر ارتش تا بن دندان مسلح رژیم صهیونیستی در جنگ 11 روزه اخیر، معادلات میدانی را تا حد زیادی به نفع گروه‌های مقاومت تغییر داد و منجر به پیشنهاد زودهنگام آتش بس از سوی صهیونیست‌ها شد. به اذعان کارشناسان غربی، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که رزمندگان فلسطینی بتوانند عمق سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده و صهیونیست‌ها را با چالش‌های جدی مواجه کنند. علاوه بر موفقیت‌های میدانی رزمندگان فلسطینی، موج حمایت شکل گرفته در شبکه‌های اجتماعی و آشکار شدن جنایت‌های رژیم صهیونیستی نقطه عطفی در تاریخ اشغالگری این رژیم محسوب می‌شود.

به اعتقاد «سیدحسن جواد» -فعال رسانه‌ای اهل اندونزی- رژیم صهیونیستی با توجه به حمایت‌های کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس، برای ارتکاب جنایت‌های خود یک چک سفید از آنها دارد که ناشی از در هم آمیختگی سیستم‌های اقتصادی و سیاسی آنها با منافع سرمایه‌داران صهیونیست است. به گفته سید حسن جواد، فلسطینی‌ها در جنگ اخیر عملکرد بسیار خوبی داشتند و از طرف دیگر، شبکه‌های اجتماعی نیز موجب شد از نظر تبلیغاتی نیز اوضاع به نفع فلسطینیان باشد.  از نظر این فعال رسانه‌ای، حمایت بی‌سابقه از مردم فلسطین در شبکه‌های اجتماعی موجب تخریب بیشتر صهیونیست‌ها در افکار عمومی جهان شد؛ تا جایی که بسیاری از دولت‌ها جنایت‌های این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

متن کامل گفتگوی ایسکانیوز با این فعال رسانه‌ای بدین شرح است:

- به نظر شما آیا کشورهای اسلامی در طول یازده روز جنایت‌های وحشیانه رژیم صهیونیستی، وظیفه خود را در قبال ملت فلسطین انجام دادند؟

رهبران مسلمان بار دیگر ثابت کرداند که در دفاع از امت اسلامی ناتوان هستند. بقای رژیم صهیونیستی تا به امروز این را ثابت می‌کند. جنایات وحشیانه این رژیم سرکش در طول جنگ 12 روزه فقط با محکومیت‌های محدود روبرو شد و اقدامات واقعی بسیار اندکی انجام شد. پس از آن نیز هیچ کس خواستار اعمال مجازات علیه رژیم صهیونیستی نشد و یا شاهد پیگرد قانونی از سوی «شورای همکاری‌های خلیج فارس» نبودیم. البته برخی موارد استثناء نیز در این مورد وجود دارد که می‌توان ایران و سوریه اشاره کرد.

- اگرچه فلسطینی‌ها توانستند با اتکا به توان نظامی خود پاسخ مناسبی به صهیونیست‌ها بدهند اما همچنان شاهد سکوت جامعه جهانی در برابر جنایت‌ها بودیم. علت این بی‌تفاوتی در چیست؟

رژیم صهیونیستی برای انجام جنایات‌های وحشیانه علیه بشریت یک چک سفید دارد. دلیلش هم این است که آنها توسط سازندگان خود، یعنی جهان غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس محافظت می‌شوند. سیستم‌های اقتصادی و سیاسی آنها عمیقا با منافع سرمایه‌داران صهیونیست در هم آمیخته است. شایان ذکر است که یک احساس ریشه دار و عمیق نژادپرستی و برتری طلبی سفیدپوستان وجود دارد که انسان‌های غیر سفید پوست به ویژه عرب‌ها را که دهه‌ها با خباثت روبرو بوده‌اند را از حقوق انسانی خود محروم می‌کند و یهودیان را به طور مداوم به عنوان قربانیان جنایان جنگی معرفی می‌کند. این امر احتمالا مربوط به احساس گناه بخشی از مردم غرب باشد که دائما به عنوان عاملان هولوکاست در طول جنگ جهانی دوم متهم می‌شوند.

- چه عواملی را بر پیروزی ملت و مبارزان فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها موثر می‌دانید؟

فلسطینی‌ها اعتماد به نفس و قدرتی تازه پیدا کرده‌اند که قبلا شاهد چنین چیزی نبوده‌ایم. آنها اکنون به سلاح‌های بهتر و بیشتری تجهیز شده‌اند که ارتش رژیم صهیونیستی را تحقیر کرده است و نظامیان صهیونیست در نتیجه این ناامیدی، کاری غیر از کشتن غیرنظامیان و کودکان انجام نمی‌دهند. استراتژی فلسطینی‌ها نیز نتیجه داد؛ موشک‌های آنها به شهرهای سرزمین‌های اشغالی بارید و «گنبد آهنین» را ناکارامد ساخت و مردم صهیونیست را مجبور کرد تا برای مدت چند روز در پناهگاه‌های خود پنهان شوند. این امر به احساس امنیت و «خود بهتر پنداری» ذهنی در بین شهرک نشینان صدمات جدی وارد کرده است.

فلسطینی‌ها همچنین وحدت و هماهنگی شدیدی را بین جناح‌هایی نشان دادند که قبل از این با یکدیگر درگیر بودند. فکر می‌کنم شبکه‌های اجتماعی نیز در تساوی بازی تبلیغاتی سهم بزرگی داشتند. حمایت‌های مردمی از سراسر جهان در حمایت از مبارزه فلسطین علیه رژیم آپارتاید نقش مهمی داشت و این به ضرر آنها در افکار عمومی جهان تبدیل شد. دولت‌ها مجبور به صدور محکومیت شدند و این امر تاثیر به سزایی در شکستن چهره ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی طی دهه ها -به ویژه در میان افکار عمومی غربی- ایجاد کرد؛ اکنون بسیاری از دولت‌ها صریحا اظهار می‌کنند که «اسرائیل» یک رژیم آپارتاید است.

فراموش نکنید که ایالات متحده آمریکا امروز بسیار ضعیف تر از گذشته است و بنابراین دیگر قادر به ارائه پوشش سیاسی مناسب برای جنایات رژیم صهیونیستی نیست. در جهان چند قطبی امروز، حرف آنها ضعیف و بی‌تاثیر است؛ زیرا آنها مجبورند با رقبای خود –از جمله چین- که حتی از قدرت سیاسی و اقتصادی بیشتری برخوردارند، روبرو شوند.

- پیش‌بینی شما در خصوص آینده سرزمین‌های اشغالی چیست؟

سرزمین‌های اشغالی آینده‌ای جز بازگشت به صاحبان واقعی خود نخواهد داشت و دیر یا زود این اتفاق رخ خواهد داد. محور مقاومت صهیونیست‌ها را مجبور به فرار یا پذیرش بازگشت قدرت به فلسطینی‌ها خواهد کرد و هیچ کس قادر به جلوگیری از این نخواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =