شروع دوباره تیم ملی با نگاه صعود و صدرنشینی

اگرچه شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جدول گروه خود مطلوب نیست اما در شروع دوباره تیم ملی اصالت خود را به حرفیان و آسیا نشان خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ اگرچه شرایط تیم ملی فوتبال ایران در جدول گروه خود مطلوب نیست اما در شروع دوباره تیم ملی اصالت خود را به حرفیان و آسیا نشان خواهد داد.

در ایامی که قرعه کشی مسابقات دور گروهی برای جام جهانی ۲۰۲۲قطر انجام شد و تیم ملی فوتبال کشورمان با تیم‌های عراق بحرین و کامبوج و هنگ کنگ همگروه شد حتی به ذهن بدبین‌ترین هوادار هم خطور نمی‌کرد که تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود نسلی طلایی و آن بازیهای درخشان و منحصر به فرد، جلوی حریفان تمام حرفه ای دنیا یعنی اسپانیا و پرتغال، روزی این چنین گرفتار تیم‌های درجه دوم آسیا شود و با کسب فقط ۶ امتیاز پایین تر از عراق و بحرین در رتبه سوم جدول گروه قرار گیرد.

فدراسیون ۵ ستاره و نگاه از دور
شاید به ذهن کسی خطور نمی‌کرد که آن تیم رویایی کارلوس کیروش که فقط یک ضربه طارمی را لازم داشت تا در حضور اسپانیا و پرتغال به دور دوم جام جهانی صعود کند، اسیر بحرین و عراق شود تا این روزها مسئولانش با حل معادلات ریاضی سایر گروهها برای دوم شدن در گروهش نقشه بکشند.
براستی چه کسی فکرش را می کرد که فدراسیونی که با ویلموتس و سبک تهاجمی پسندش قرارداد قرن فوتبال ملی را امضا کرده بودند، الان فقط از دور نظاره گر فلاکت های حاضر تیم ملی باشند. فلاکت با گره کوری که خودشان مسبب اصلی آن هستند اما به یک باره با شانه خالی کردن و استعفا خود را عاری از هر مسئولیت کردند.
تنها چند ساعت به شروع دوباره بازی های تیم ملی در دور گروهی باقی مانده است. شروعی که اینبار راهش و مسیرش کمی لغزان شده و لغزان بودن مسیر هم حاصل تدبیر مسئولان فدراسیون ۵ستاره قبلی می باشد. البته عزیزان مسئول حال حاضر هم که در فدراسیون قبلی پست کلیدی داشتند و تقریبا از همان طیف فکری می باشند در به وجود آوردن وضعیت حاضر برای تیم ملی ایران بی بهره نبوده و نیستند.

فوتبال ایران بازی‌های سخت را می‌پسندد
اگر به گذشته برگردیم وبازی با استرالیا در خاک این کشور و یا بازی‌های تیم ملی در مقابل کره جنوبی و ازبکستان را به یاد بیاوریم که چگونه یوزهای ایرانی در خاک و زمین این دو حریف سرسخت و در حضور پرشمار تماشاگرانشان به پیروزی رسیدند ناخوداگاه دلهره از وجودمان دور می‌شود چون بازیکنان ایرانی نشان داده اند که همواره در شرایط سخت و دشوار بهتر و منسجم تر با از خودگذشتگی نتایج را به نفع خود تغییر می دهند.
با وجود بازیکنانی چون طارمی و سردار قائدی ترابی و...که این روزها در شرایط ایده ال و ارمانی خود بسر می برند فتح دو قله عراق و بحرین دور از دسترس نیست.

هواداران یکدل و یک صدا بدون گرایش پشت تیم ملی هستند
 لغزان بودن مسیر، سنگ اندازی‌ها و تصمیمات یک جانبه ی کنفدراسیون آسیا و همه ی موارد حاشیه ای برای تیم ملی فوتبال، خاطراتی خواهند بود که بر صفحه تاریخ فوتبال ایران هک شده اند مردم فوتبال دوست ایران گرچه ناملایمات خودی و غیر خودی را دیده اند اما از حمایت تیم ملی خود دست نکشیده اند هواداران شریف ایرانی همپا با بازیکنان تیم ملی کشورشان دوباره شروع خواهند کرد.

شروعی برای اثبات حقانیت فوتبال ایران در آسیا
بازیکنان تیم ملی ایران که هر کدام صاحب تجارب ارزنده ای هستند هم کاملا به موضوع نگاه میلیون ها هموطن به خودشان آگاهند. و می خواهند جاده لغزان بحرین را به مسیر هموار با ضمانت ایرانی تبدیل کنند. برد برد و برد کلمه ای که هم هواداران و هم بازیکنان تیم ملی ایران این روزها مدام آن را با خود زمزمه کرده و فقط به آن می اندیشند.

خواسته هواداران، پیروزی بر تمام حریفان
کری هواداری انتقاد از صاحبان فن نقد درون گروهی و اختلاف سلیقه از موضوعات عادی دنیای فوتبال در هر جامعه و کشوری بوده و هستند.
هواداران و مردم عزیز کشور ما هم در داخل دارای چنین اخلاقیاتی هستند. گرایش رنگی سرخ آبی و انتقاد به نحوه و چگونگی انتخاب نفرات و حتی سرمربی از جمله مواردی هستند که در بین اهالی فوتبال در کشور ما رد و بدل می شوند. اما موارد یاد شده دلیلی نمی‌شوند که در این برهه حساس پشت تیم ملی را خالی کنند. تمام گروهها باید آرامش و امید را با هر روش و راهی که به آن اشراف دارند به تیم ملی و بازیکنان حاضر که نماینده کل مردم ایران در خاک بحرین هستند تزریق کنند. جنگ درون گروهی تهمت ردن به یکدیگر و مربیان تیم ملی رنگی کردن بازیکنان تیم ملی انتقاد به انتخاب بازیکن و مواردی از این قبیل را کلا رها کرده و در این روزها به پلن اول که برد در تمامی بازی‌ها هست بیندیشند و به آن کمک کنند. تا خدای ناکرده مجبور نباشند معادلات پیچیده ریاضی را برای قرار گرفتن در بین بهترین تیم‌های دوم گروه حل کنند. چون صعود به عنوان تیم اول حق فوتبال ایران، بازیکنان و مردم بوده و هست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1097761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =