درخواست اروپا از انگلیس برای به توافق برگزیت

اتحادیه اروپا امروز شنبه از بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس خواست تا توافق برگزیت را اجرا کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا امروز شنبه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت به بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، اعلام کرد که لندن باید معامله برگزیت را که به دلیل اطمینان از  پیمان صلح ایرلند شمالی موسوم به «جمعه نیک» امضا کرده است، اجرا کند.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا پس از دیدار با جانسون و چارلز میشل، رئیس شورای اروپا گفت: «توافق جمعه نیک و صلح در  ایرلند شمالی از اهمیت بالاتری برخوردار است. هر دو طرف باید آنچه را که در مورد آن توافق کردیم، اجرا کنند.»

او در ادامه گفت: «در این مورد اتحادیه اروپا وحدت کامل دارد و این توافق نامه توسط دولت جانسون و اتحادیه اروپا توافق، امضا و تصویب شده است.»

گرچه برگزیت بخشی از دستور کار رسمی اجلاس گروه هفت نبود، اما در جلسات بین جانسون و سران اتحادیه اروپا مطرح شد.

آمریکا ابراز نگرانی شدید کرده است که اختلاف بین لندن و بروکسل در مورد اجرای برگزیت در سال ۲۰۲۰ می‌تواند توافق صلح جمعه نیک ۱۹۹۸ را که به سه دهه خشونت پایان داد، تضعیف کند.

جانسون همچنین در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در منطقه "کورن وال"  با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دیدار کرد.

مکرون در دیدار با جانسون نیز از انگلیس خواست تا به وعده‌های داده شده به اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پایبند باشد.

دولت انگلیس پس از همه‌پرسی در سال ۲۰۱۶ برای خروج از اتحادیه اروپا اعلام کرد در ۲۹ مارس ۲۰۱۷ روند رسمی برای خروج از این اتحادیه را آغاز خواهد کرد. در نهایت دولت انگلیس روز جمعه ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۰ رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد.

اجلاس سران ۷ کشور ثروتمند جهان در حالی در انگلیس در حال برگزاری است که مسائلی همچون همه گیری کرونا، اقتصاد جهانی و تغییرات اقلیمی اصلی‌ترین موضوعاتی هستند که قرار است مورد بحث قرار گیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1099104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =