ترمیم ناوگان هوایی کشور باید دغدغه وزیر راه باشد

رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس گفت:وزیری که از سوی رییس جمهور جدید انتخاب میشود پیگیر تعاملات جهانی باشد تا بتواند نیازهای کشور در بخش ناوگان هوایی را رفع کند.

رحمت الله فیروزی پور؛ رییس کمیته حمل و نقل هوایی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص شاخصه های مهم وزیر راه و شهرسازی آینده با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه گسترده ایست که تمام بخش های مسکن، اراضی، راه، ناوگان حمل و نقلی را شامل میشود افزود: مردم در حوزه مسکن مشکلات زیادی دارند که لازمه برون رفت از این مسائل، انتخاب وزیری است که متخصص، عملگرا و همچنین آشنا به امور اجرایی این حوزه و همچنین فردی باشد که قدرت جذب اعتبارات لازم برای این حوزه را داشته باشد.

وی ادامه داد: دولت ها در کشور ما توجه آنچنانی به حمل و نقل هوایی نداشتند و ترمیم ناوگان هوایی کشور جزو اولویت های دولت نبوده است. البته با توجه به اینکه از اوایل جنگ این صنعت در تحریم بوده لازم است وزیری که از سوی رییس جمهور جدید انتخاب میشود پیگیر تعاملات جهانی باشد تا بتواند نیازهای کشور را در بخش خرید ناوگان و قطعات لازم به سطح خوب رسانده و مشکلات این حوزه را رفع کند.

فیروزی پور اظهار کرد: چنانچه تعاملات و ارتباطات دولت جدید با دنیا خوب باشد و از طرفی شیطنت های مخالفین جمهوری اسلامی کم شود قطعا شاهد حضور هواپیماهای جدید در ناوگان هوایی کشور خواهیم بود زیرا شرکت های سازنده هواپیما در دنیا به دنبال فروش خود هستند و چه بسا ایران نیز بازار خوبی برای آنها حساب میشود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: وزیر راه و شهرسازی آینده باید سیاست مدون و مشخصی در خصوص شرکت های حمل و نقل هواپیمایی داشته باشد تا بتواند مدیریت خوبی در این حوزه از خود ارائه دهد.

پایان پیام/

کد خبر: 1100378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =