بررسی طرح‌های بنزینی در مجلس/ احتمال پرداخت یارانه بنزین به کسانی که فاقد خودرو هستند

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: مهم ترین هدف ما از بررسی این طرح ها، توزیع عادلانه بنزین در بین تمام آحاد جامعه است، چه کسانی که خودرو دارند چه کسانی که ندارند.

سهراب گیلانی؛ عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص طرح های بنزینی در دست بررسی  گفت: در حال حاضر چند طرح در مجلس درباره یارانه پنهان انرژی مطرح است؛ که با استفاده از نظر کارشناسان در حال بررسی این طرح ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه سعی داریم بنزین به صورت سهمیه عادلانه، به همه مردم ارائه شود چه کسانی که خودرو دارند چه ندارند افزود: کسانی که خودرو دارند میتوانند از این سهمیه بنزین استفاده کنند و در صورتی که خودرو ندارند دولت میتوانند با فروش سهمیه آنها، به صورت نقدی به صورت ماهیانه پرداخت داشته باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر خام بودن طرح ها، تشریح کرد: در واقع طرح وان واحدی برای اندازه‌گیری یارانه‌های انرژی‌های مختلف به صورت ماهانه است. تعداد معینی «وان» که معادل یارانه افراد است، به طور مساوی به حساب کلیه آحاد جامعه یعنی به حساب وان سرپرست خانوار که شامل تمام دهک‌ها میشود واریز خواهد شد.

گیلانی عنوان کرد:  در این طرح هر ایرانی سهم مساوی از تمام حامل‌های انرژی را دارد و می ­تواند بخشی از سهم خود را ذخیره یا به دیگری واگذار کند. دولت بر اساس مصالح و سیاست­ های نظام با برآورد ماهانه­ی مصرف مورد نیاز کشور از تمام حامل­ های انرژی، آن را به میزان مساوی در هر ماه به آحاد جامعه تخصیص می ­دهد.

وی افزود: به طور مثال؛ هرخانواده به صورت ماهیانه تعداد مشخصی "وان" خواهند داشت که در صورت عدم استفاده میتوانند با فروش آنها مصارف دیگر خود پوشش دهند.

وی ادامه داد: یارانه بنزین در واقع همان یارانه پنهان است، مهم ترین هدف ما از بررسی این طرح ها این است که یارانه ای که به بنزین اختصاص داده میشود صرفا به جیب خودرودار یا ثروتمند نرود، بایستی با یک نظام درست و هوشمند به صورت عادلانه بین همه آحاد جامعه توزیع شود.

پایان پیام/

کد خبر: 1101308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =