ارائه خدمات سلامت روان به دستیاران علوم پزشکی تهران

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارائه خدمات ویژه سلامت روان به دستیاران دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز از دانشگاه علوم پزشکی تهران، محمدحسین پورغریب با تشکر از کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: دستیاران تخصصی در تمامی بیمارستان ها مجدانه در حال فداکاری و مقابله با بیماری هستند و می‌توان گفت یکی از ارکان مهم مقابله کادر درمان با کرونا هستند.

وی افزود: نقش و تاثیر دستیاران در بیمارستان ها بر هیچکس پوشیده نیست و رسیدگی به امور مربوط به آنها جزو اولویت های معاونت دانشجویی فرهنگی است.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پس از مذاکرات و پیگیری های انجام شده، شعبه مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویان در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا با هدف ارائه خدمات ویژه به دستیاران افتتاح شد.

وی خاطرنشان کرد: این شعبه مرکز مشاوره در کلینیک یلدا در راستای ایجاد زیرساخت‌ برای سرویس‌دهی بیش از پیش به دانشجویان دانشگاه به خصوص دستیاران شروع به فعالیت کرده است و سعی شده تسهیلاتی برای ارائه خدمات سلامت روان به دستیاران فراهم شود.

پورغریب یادآور شد: افزایش فشار ناشی از پاندمی کرونا منجر به بروز اختلالات روانشناختی و صدمات روحی در کادر درمان شده است. در این راستا بلافاصله پس از شیوع کرونا ویروس مرکز مشاوره و راهنمایی معاونت، در درمانگاه کوی دانشگاه و ساختمان مرکزی معاونت علاوه بر خدمات حضوری، آماده ارائه خدمات مجازی و از راه دور به دانشجویان و همکاران شدند.

وی افزود: در ادامه نیاز به وجود یک مرکز در بیمارستان امام خمینی(ره) احساس شد و پس از مذاکرات بعمل آمده موفق شدیم یک شعبه اختصاصی در کلینیک یلدا برای دستیاران راه اندازی کنیم.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تشکر از روند پیشرفت واکسیناسیون دانشجویان گفت: صیانت از سلامت روحی و جسمی دانشجویان برعهده ما است و سعی شده با انتخاب اهداف مناسب و انجام اقدامات موثر در مسیر بهبود امکانات دانشجویی قدم برداشته شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با اجرای تدابیر موثر و استفاده از ظرفیت های موجود، هرچه زودتر دانشگاه از بحران ناشی از پاندمی کرونا خارج شود و آرامش به جامعه و کادر درمان بازگردد.

مرکز مشاوره و سلامت روان معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوران قرنطینه، خدمات روانپزشکی، روانشناسی و مددکاری خود را بصورت آنلاین و حضوری ارائه می‌دهد.

این مرکز در ایام قرنطینه و با وجود محدودیت های تردد دوران کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، خدمات تخصصی مشاوره ای را در سه مرکز درمانگاه مجتمع کوی دانشگاه، درمانگاه ساختمان معاونت (ساختمان ۴۳) و درمانگاه تازه راه اندازی شده در کلینیک تخصصی و فوق تخصصی دکتر یلدا، به دانشجویان و دستیاران ارائه می‌دهد.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت نوبت به وبسایت معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران مراجعه و پس از ثبت‌نام نسبت به انتخاب مشاور، زمان و نوع مشاوره اقدام کنند. این خدمات به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1107233

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =