تفاوت یک میلیارد تومانی حقوق دستیاران تخصصی پزشکی ایران و جهان!

بررسی‌ها نشان می‌دهد میزان حقوق دریافتی رزیدنت‌ها در سال ۲۰۲۱، ۲۳ برابر بیشتر از حقوق دریافتی دستیاران تخصصی پزشکی در ایران است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کت شلوار و مانتوی اتو کشیده، بهترین ماشین و غیره تصویری است که هر کداممان با گفتن کلمه پزشک متخصص در ذهنمان نقش می‌بندد. دست خودمان نیست؛ تا وارد مطلبشان می‌شویم ناخودآگاه تعداد مریض‌های سالن انتظار را ضربدر ویزیت دریافتی می‌کنیم و با حساب کردن حقوق دریافتی‌شان در ماه مغزمان سوت می‌کشد و آرزو می‌کنیم ای کاش جای آن‌ها بودیم.

انگار سعدی مصرع «نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود» را دقیقا در وصف پزشکانی سروده که برای گرفتن تخصص خود باید ۷ خان رستم را پشت سر بگذرانند و در بیمارستان‌ها با کشیک‌ها و حقوق کم بسازند تا دوره رزیدنتی‌شان به پایان برسد. حقوق دریافتی آن‌ها در این دوره ۲۳ برابر کمتر از حقوق متوسط یک رزیدنت در جهان است. ایسکانیوز در نظر دارد میزان حقوق رزیدنت‌های جهان را با میزان حقوق رزیدنت‌های کشور مقایسه کند.

تفاوت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیونی حقوق رزیدنت‌های ایران و جهان

نمودار زیر بیانگر میزان حقوق رزیدنت‌های پزشکی جهان از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ است:

تفاوت یک میلیارد تومانی حقوق دستیاران تخصصی پزشکی ایران و جهان!

بررسی‌ها نشان می‌دهد میانگین حقوق دستیاران تخصصی پزشکی در جهان روند صعودی دارد و برای سومین سال پیاپی متوسط حقوق سالانه ۳ درصد افزایش پیدا کرده و به ۶۴۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ رسیده است. به عبارت دیگر اگر نرخ دلار ۲۷ هزار و ۶۴۹ تومنی امروز را در نظربگیریم، رزیدنت‌ها سالانه یک میلیارد و ۷۶۹ میلیون و ۵۳۶ هزار تومان حقوق می‌گیرند. این درحالی است که حقوق سالانه یک دستیار فوق تخصصی در ایران در صورت تجرد ۷۰ میلیون و ۳۲۴ هزار تومان است. دستیاران فوق تخصصی متاهل در ایران کمی خوش‌شناس‌تر هستند زیرا ۳ میلیون تومن بیشتر از افراد مجرد حقوق می‌گیرند و حقوقشان به ۷۳ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان حقوق می‌گیرند.

بگذریم که یک دستیار تخصصی بالینی سالانه در صورت تجرد ۳۰ میلیون و ۵۶ هزار تومان حقوق می‌گیرد و اگر این فرد متاهل باشد، ۳۸ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان حقوق می‌گیرد. فقط کافیست به نموار فوق نگاه کنید تا متوجه تفاوت چشمگیر حقوق رزیدنت‌های داخل و خارج از کشور شوید.

تفاوت یک میلیارد تومانی حقوق دستیاران تخصصی پزشکی ایران و جهان!

ای کاش مسئولان نیم‌نگاهی به درآمد رزیدت‌های جهان داشته باشند و در این راستا تسهیلات بیشتری را برای مدافعان سلامتی که این روزها تمام قد از سلامت بیماران کرونایی کشور دفاع می‌کنند، در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1108110

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دکتر س IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۹
      0 0
      بله؟؟ سی ملیون تومان ؟؟دستمزد سه ملیون هست نه سی ملیون !!! لطفا دقت کنید در تهیه گزارش !!!
      • پدرام IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
        0 0
        گفته سالانه 30 میلیون. شما دارید ماهانه میگید