مشارکت گروه‌های مختلف در دولت افغانستان زمینه ساز آرامش است

راستی گفت: ما خواهان آرامش برای افغانستان هستیم و به عقیده ما هر اندازه که افغانستان گروه های مختلف را در حکومت شرکت دهند به همان اندازه این کشور رو به آرامش خواهد رفت.

جعفر راستی نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با ایسکانیوز دربارۀ تحولات اخیر افغانستان گفت: تحولی در همسایه شرقی ایران رخ داده است که قطعا امنیت ما و کشورهای همسایه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. وی ادامه داد: به هرحال به نظر می رسد که طالبان مانند گذشته با مسائل برخورد نمی کند و تا اینجای  کار با تدبیر پیش آمده است.

راستی افزود: ما نیز خواهان آرامش برای افغانستان هستیم و به عقیده ما هر اندازه که افغانستان گروه های مختلف را در حکومت شرکت دهند به همان اندازه این کشور رو به آرامش خواهد رفت.

نماینده مردم شبستر در ادامه عنوان کرد: اگر دولت جدید افغانستان با مشارکت مردمی بتواند پا بگیرد می تواند سالیان سال ماندگار باشد.

وی ادامه داد: ما باید با حساسیت مسائل را دنبال کنیم و هرچقدر که توانستیم در شکل گیری یک دولت مردمی برای افغانستان مشارکت کنیم چرا که امنیت افغانستان بر امنیت همسایگان آن نیز تاثیر گذار خواهد بود.

این نماینده مجلس دربارۀ حمله طالبان به پنجشیر نیز اظهار کرد: پنجشیر منطقه شیعه نشین افغانستان است که احمد مسعود در آنجا مستقر بود، دو شب گذشته پاکستان منطقه پنجشیر را بمب باران کرد و به دنبال آن نیز طالبان توانست آنجا را تصرف کند و چون موضوع با خشونت همراه بود، ما نیز آن را محکوم کردیم ولی این به این معنی نیست که کل مسئله تسخیر در افغانستان را زیر سوال برده باشیم.

راستی در پایان خاطر نشان کرد: ما با حساسیت مسائل افغانستان را دنبال می کنیم که ان شاالله نقشی در آرامش این کشور داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، روز گذشته و پس از گذشت بیش از 20 روز از تسلط طالبان بر کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعضای کابینه دولت جدید افغانستان را اعلام کرد. وی پس از اعلام افراد کابینه دولت جدید افغانستان گفت: در دولت آینده سعی می‌کنیم که افراد از اقوام مختلف به‌کار گرفته شوند و ما تلاش خواهیم کرد تا همه اقشار جامعه افغانستان در دولت بعدی نقش داشته باشند.

انتهای پیام/

حدیث ابراهیمی راد

کد خبر: 1110090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =