قالیباف: مسئولان موظف به جبران اقدامات برای تحول در آموزش و پرورش هستند

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در هفتمین اجلاسه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی خواستار تغییر و تحول اساسی در آموزش و پرورش شد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (دوشنبه اول آذر) در هفتمین اجلاسیه کنگره همفکری بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: در یک جلسه‌ای که جای مهمی بود اشاره کردم که اگر روزی مسؤولیتی داشته باشم که در دولت اثرگذار باشم حتماً تمشیت امور وزارتخانه آموزش و پرورش را به صورت جزئی و دقیق شخصا پیگیری خواهم کرد.

وی افزود: در طول سال‌های گذشته در حالی که سند تحول بنیادین داشتیم متأسفانه بی‌ثبات‌ترین وزارتخانه در عدم حضور باثبات وزیر، آموزش و پرورش بوده است.

رئیس مجلس تصریح کرد: قریب به 17 سال است مدیریت با ثباتی در وزارتخانه آموزش و پرورش نداشته‌ایم و چه توقعی می‌توانیم داشته باشیم که بتوانیم آموزش و پرورش را متحول کنیم.

قالیباف گفت: برای داشتن حکمرانی و تعلیم و تربیت مناسب بایستی در وزارت آموزش و پرورش ثبات وجود داشته باشد این در حالی است که خواسته یا ناخواسته به تعلیم و تربیت ضربه زده‌ایم چرا که روند بی‌ثبات 17 سال گذشته در آموزش و پرورش این را نشان داده است ولی بایستی آن را جبران کنیم.

وی گفت: همه مسؤولان موظف به جبران اقدامات برای تحول در آموزش و پرورش هستند.

وی گفت: در گام دوم انقلاب و بیانیه رهبر معظم انقلاب نباید تردید کنیم زیرا پیش‌قراولان اجرای من و امثال من نیستند بلکه پیش‌قراولان این حرکت دانش‌آموزان هستند لذا بایستی ایمان و باور داشته باشند.

رئیس مجلس گفت: روزهای پیش از انقلاب و اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مصمم به اجرای راه مستقیم انقلاب اسلامی که اهداف سیاسی امام بوده و مبتنی بر سنت‌های الهی بود پایدار است و ما بایستی در این مسیر پایدار باشیم.

قالیباف گفت: جوانان و دانش‌آموزان در گام دوم انقلاب اسلامی پیش‌قراولان حرکت در انقلاب اسلامی هستند و نبایستی تردید داشته باشیم موفقیت و پیروزی از آن کسانی است که باور به سنت‌های الهی، مردم‌مداری داشته باشند و خودشان ما می‌توانیم را باور بکنند.

وی تأکید کرد: دانش‌آموزان پیش‌قراولان حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی هستند و ما هم به عنوان مسؤولان قدیمی وظیفه داریم و مکلف هستیم که هم تجارب خود را منتقل کنیم و هم از جوان‌ترها استفاده کنیم.

رئیس مجلس گفت: دشمنان در داخل و خارج از انقلاب باید این احساس را داشته باشند که دین توان اداره جامعه را دارد و آنها باید بفهمند که قطعاً دین می‌تواند جامعه را اداره کند و انقلاب اسلامی می‌تواند تحول عظیمی را پیش ببرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1119289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =