رتبه‌ بندی معلمان از دانشگاهیان تفکیک شد

کمیسیون آموزش مجلس، لایحه رتبه‌ بندی معلمان را به شکل آرمانی تغییر داد و همترازی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این لایحه لحاظ شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ این روزها لایحه رتبه‌ ­بندی معلمان به یکی از چالش‌های اصلی بودجه­‌ای و اداری دولت سیزدهم تبدیل شده است. از یک سو معلمان در تنگنای معیشتی قرار دارند و با مقایسه حقوق خود با سایر کارکنان قوه مجریه احساس بی­‌عدالتی می‌کنند؛ از سوی دیگر دولت سیزدهم با بدهی­‌های عظیم به جا مانده از دولت قبل و کمبود منابع مالی مواجه است.

البته طبق آخرین اخبار منتشر شده از سوی مجلس، رتبه‌ بندی معلمان نهایی شده و قرار بر این است امروز در دستور کار صحن علنی قرار بگیرد.

مهرداد ویس‌کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، آخرین تغییرات لایحه رتبه‌ بندی معلمان را اینگونه شرح می‌دهد: کمیسیون آموزش مجلس، لایحه رتبه‌ بندی معلمان را به شکل آرمانی تغییر داد و همترازی با اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این لایحه لحاظ شد اما هیئت رئیسه از بارگذاری آن استنکاف کرد و ادعا این بود 170 هزار میلیارد تومان بار مالی دارد، بنابراین مجدد لایحه رتبه‌ بندی برای اعمال اصلاحات به کمیسیون آموزش مجلس بازگشت و همترازی با دانشگاه‌ها حذف شد.

وی افزود:‌ در نهایت رتبه‌بندی معلمان به گونه‌ای تنظیم شد که ارتباطی با هیئت علمی دانشگاه‌ها نداشته باشد، البته توقع معلمان این بود با رتبه‌های دانشگاهی تطبیق داده شوند و 80 درصد آنها حقوق بگیرند اما این روند، 170 هزار میلیارد بار مالی داشت که دولت دوازدهم تأمین 20 هزار میلیارد تومان و دولت سیزدهم 25 هزار میلیارد تومان در سال را پذیرفته بود. 733 هزار و 638 نفرمشمول رتبه‌ بندی قرار می‌گیرند.

انتهای پیاتم/

کد خبر: 1121631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =