فرهنگیان بازنشسته هم مشمول رتبه بندی معلمان می‌شوند؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس گفت: بازنشستگانی که مشمول قانون رتبه بندی معلمان می‌شوند علاوه بر بهره‌مندی از اعتبارات ۱۲.۵ هزار میلیاردی که مربوط به بودجه ۱۴۰۰ است، مشمول بودجه سنواتی ۲۵ هزار میلیاردی سال ۱۴۰۱ نیز خواهند شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمدرضا احمدی عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره برخی جزئیات لایحه رتبه‌بندی معلمان از جمله احکام مرتبط با فرهنگیان بازنشسته مشمول این لایحه گفت: تمامی فرهنگیانی که تاریخ بازنشستگی آنها از 31 شهریور 1400 به بعد باشد، مشمول احکام مندرج در لایحه رتبه‌بندی خواهند شد.

وی افزود: به عبارت دقیق‌تر بازنشستگانی که  از نظر افزایش حقوق و مزایا مشمول این قانون می‌شوند علاوه بر بهره‌مندی از اعتبارات  12.5 هزار میلیاردی که مربوط به بودجه 1400 است، مشمول بودجه سنواتی 25 هزار میلیاردی سال 1401 نیز خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: از آنجا که هدف اصلی این لایحه افزایش حقوق و مزایای شاغلان فعال در آموزش و پرورش بوده، فرهنگیانی که قبل از 31 شهریور سال جاری بازنشسته شده‌اند، بر اساس احکام خدمات کشوری و همسان‌سازی حقوق مشمول افزایش حقوق می‌شوند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1122483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      باز هم دارید اشتباه میر وی باز هم مسیر اشتباهی دارید میروید
    • مجتبی IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      سلام.مگر نه اینکه طرح رتبه بندی در سال ۹۹ و اوایل ۴۰۰ تصویب شده حالا چطور شامل ما که در این مدت سرکار بودیم نمیشود.مگر وقتی قانونی تصویب میشود ولي بخاطر کمبود منابع بگوئید شامل شما نمیشود قابل توجه شورای نگهبان که بزرگترین ایراد این قانون همین است.تمام سختیهای معلمی را ما کشیدیم.در جنوب کرمان کسی جرات نمی کرد حتی برای کمک برود ولی کسانی مثل ما آنجا خدمت کردیم.حالا که معلمان توی بهشت هستند.اگر مسوولان به ۲۰ قبل برگردند می فهمند کسانی مثل ما چه کار کردیم. البته بنظرم اعضای شورای نگهبان وضعیت آن موقع را از رهبر سؤال کنند. این قانون به تمام معنا بی عدالتی است. البته که این مسوولان هیچ موقع چنین سختی هایی نکشیدند و ....
    • احمد GB ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      اگر این قانون به تصویب شورای نگهبان برسد حتمآ بایستی برای بازنشستگان نیز اجرا گردد چونن طبق قانون همسان سازی سال جاری بایستی 90 در صد ان شامل معلمان بازنشسته نیز بشود. در غیر اینصورت مجددآ در سال آینده اختلاف حقوق معلم شاغل و بازنشسته باعث اعتراض انان خواهد شد . پس بهترین راه حل ان است که احکام 90 در صدی رتبه بندی صرفآ برای انان نیز صادر و جزو دیون بازنشستگان منظور گردد