برگزاری رویداد «عصر امید» در شرایط تحریم موثر است

مدیر عامل شرکت دانش‌ بنیان کیمیای ناب تجزیه با بیان اینکه برگزاری رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه شرکت‌های دانش بنیان از اهمیت برخوردار است، گفت: برگزاری این رویداد در توسعه و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در  شرایط تحریم‌ موثر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، آموزش عالی تاکنون دستاوردهای قابل توجهی داشته که نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آن حائز اهمیت است؛ از این رو رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب تحت عنوان «عصر امید» همزمان با چهل سالگی دانشگاه از هشتم یا ۱۱ خرداد برگزار می‌شود تا بتوانیم جلوه‌ای از دستاوردهای دانشگاه را به معرض نمایش گذاشت. هزار شرکت حاضر در رویداد ملی گام دوم نیازمند کارگاه و آزمایشگاه برای پژوهش و تحقیقات خود هستند که این فرصت در رویداد مهیا شده تا سه هزار مجموعه حاضر در این راستا بهمرسانی کرده و از امکانات و ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند. بزرگترین سود را زیرساخت‌های پژوهشی و آزمایشگاهی می‌توانند ببرند.

افشن رجبی خرمی، مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان کیمیای ناب تجزیه، دانشیار شیمی تجزیه و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و  شرکت کننده در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از فعالان در عرصه شرکت‌های تولید مواد غذایی است و درباره فعالیت‌هایش گفت: تولیدات مکمل‌ها، مواد غذایی، داروها، ویتامین‌ها و فلزات سنگین با استفاده از روش‌های نوین ابداع شده است که برای توسعه مکمل‌های غذایی مناسب است.

وی درباره کم و کیف پیگیری ایده‌ها و فعالیت‌ها افزود: شرکت‌های برند تولید مواد غذایی در ایران فعالیت کرده و کیفیت محصولات داخلی در زمینه مکمل‌ها مواد غذایی و ویتامین‌ها مناسب است. تاکنون فعالیت‌های تولیدی ارزآوری به‌دنبال نداشته است، اما محصولات داخلی در مقایسه با تولیدات خارجی از کیفیت مناسب یا مشابه برخوردار هستند.

این مدیر عامل شرکت دانش بنیان درباره انگیزه خود برای شرکت در رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این رویداد اقدام مناسب برای تولید، توسعه و معرفی محصولات است تا بتوان با فعالیت سایر شرکت‌ها آشنا شده و بین شرکت‌های فناور ارتباط برقرار کرد.

رجبی خرمی در پاسخ به این سوال که ارتباط با این گونه صنعت‌ها به چه میزان می‌تواند در توسعه فعالیت‌ها موثر باشد؟ تاکید کرد: وقتی این رویدادها برگزار و شرکت‌های دانش بنیان حضور یابند فعالیت‌ها در این زمینه موثر و اقدامات مناسب  را به‌دنبال دارد.

رویداد ملی گام دوم جذب مشتری به‌دنبال دارد

به گفته این مدیر عامل شرکت دانش بنیان با توجه به اینکه جذب مشتری چندان آسان نیست، اما در همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و ... تولیدات و اقدامات به افراد معرفی شده و می‌توان توانایی‌ها به شرکت‌ها و صنایع را به افراد معرفی کرد و اقدامات نو در این زمینه انجام داد. تاکنون حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بینان چندان موثر نبوده است. برای مثال تاکنون تخفیفات مالیاتی شامل حال فعالان در این زمینه نشده و فقط حمایت‌ها در حد اختصاص صد میلیون تومان است. مکمل‌های تولیدی گیاهی و شیمیایی و برای درمان و  ورزشکاران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی درباره کیفیت محصولات تولید داخلی در حوزه مکمل‌ها و داروهای گیاهی و شیمیایی افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده کیفیت محصولات تولید داخل مطابق با استاندارهای خارجی است و در بین محصولات تولیدی شاهد محصولات تقلبی و مشابه محصولات خارجی هستیم. برگزاری این رویدادها در توسعه  و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در  شرایط تحریم‌ موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1141012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =