دولت و مجلس در پی ترمیم حقوق‌ها

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: دولت و مجلس به دنبال ترمیم حقوق نیروهای شاغل، بازنشستگان و سایر صندوق‌های وابسته به دولت هستند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، لایحه دو فوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان صبح امروز یکشنبه 17 مهر تقدیم مجلس شد.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی ریاست جمهوری در گفت‌وگویی درباره این لایحه گفت دولت در تدوین لایحه دوفوریتی متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان تدابیری اتخاذ کرده تا اجرای آن نیازمند استقراض و خلق پول جدید نباشد ضمن آنکه در صورت تصویب از ابتدای شهریور ماه حقوق کارمندان و بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

بررسی دو فوریت لایحه افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در مجلس

وی همچنین عنوان کرده حقوق کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی در اجرای جزء (۲) بند الف تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ صرفاً ۱۰ درصد افزایش یافت لکن در خصوص کارکنان مشمول قانون کار در دستگاه‌های اجرایی این افزایش به میزان ۵۷ درصد بود نظر به اینکه در یک اداره هر دو گروه کارمندان یک نوع کار انجام می‌دادند لکن افزایش نابرابری داشتند لذا به منظور رعایت عدالت و عدم تبعیض بین کارمندان و در اجرای موضوع بند( ۹) اصل (۳) قانون اساسی، تنظیم لایحه امری اجتناب ناپذیر بود.

حسین گودرزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، عنوان کرد: این موضوع در دستور کار امروز مجلس قرار خواهد گرفت و پس از تصویب کلیات به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع و با قید فوریت انجام خواهد شد.

وی افزود: مجلس و دولت به دنبال ترمیم حقوق نیروهای شاغل، بازنشستگان و سایر صندوق‌های وابسته به دولت هستند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: با توجه به تورم و افزایشی که برای صندوق تامین اجتماعی ایجاد شد، انتظار می‌رود که این اصلاحات صورت بگیرد.

گودرزی در پایان گفت: این لایحه در کمیسیون‌های اجتماعی و برنامه بودجه بررسی خواهد شد اما اولویت با کمیسیون اجتماعی است؛ این لایحه روند لوایح دوفوریتی را با سرعت طی خواهد کرد و ان‌شاءالله پس از تصویب این لایحه، اجرای آن مشکلی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1155751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =