برگزاری جشنواره امامت و مهدویت، بخشی از رسالت تعلیم و تربیت دانشگاه آزاد اسلامی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت:برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی از رسالت تعلیم و تربیت دانشگاه است و این جشنواره باید در فضای مجازی بروز و ظهور لازم را داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در حاشیه جلسه هیأت رئیسه دانشگاه، از پوستر جشنواره «امامت و مهدویت» دانشگاه آزاد اسلامی رونمایی کرد.

 طهرانچی با تبریک میلاد باسعادت رسول اکرم (ص)، گفت: قطعاً کاستی‌هایی در سیستم تعلیم و تربیت کشور وجود دارد و ما باید در دانشگاه با سیاست‌گذاری های صحیح، برای حل این مسائل اقدام کنیم. البته مسیر کاملاً مشخص است و این مسیر بازگشت به فطرت الله است. هرگاه انسان از فطرت خود که همان فطرت الله است جدا شود، به دست خود کاستی و خرابی به بار می آورد و تنها راه آن برگشت به فطرت الهی است.

وی با بیان اینکه «معلمی شغل انبیاست» و این تنها یک شعار نیست، اظهار داشت: فلسفه دانشگاه با فلسفه نبوت و امامت همراه است و باید از این فلسفه استفاده کرده و با برگشت به اسلام ناب محمدی، فرصتی فراهم کنیم تا جوانان این مرز و بوم با مکتب علوی تا مهدوی که هسته اسلام ناب است، آشنا شوند. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در این زمینه دانشگاه ها با تعلیم و تربیت صحیح، نسل جوان را هدایت کنند تا این نسل بتواند راه خود را در زمینه اسلام ناب محمدی پیدا کند. در این راستا، هنر و ادبیات می توانند بسیار کمک‌کننده باشند.

 طهرانچی با بیان اینکه برگزاری جشنواره امامت و مهدویت یکی از حلقه های گمشده تعلیم و تربیت است، گفت: برگزاری این جشنواره کمک می‌کند تا کاستی‌هایی که در زمینه تعلیم و تربیت وجود دارد، رفع شود. این موضوع اهمیت برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را آشکار می کند. این جشنواره یک چشمه جوشان در دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه لازم است جشنواره امامت و مهدویت مخاطبان خود را در میان دانشجویان افزایش دهد، تصریح کرد: لازم است درخصوص مدارس سما و دانش‌آموزان نیز برنامه ویژه‌ای در این جشنواره در نظر گرفته شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه این جشنواره در تمامی استان ها برگزار می شود، گفت: لازم است تلاش شود تا برگزاری جشنواره، یک حرکت مردمی باشد. این حرکت نباید سازمانی باشد، بلکه سازمان باید تنها بسترساز برگزاری جشنواره باشد. دانشگاه آزاد اسلامی باید در تمامی شهرها به عنوان هسته اولیه برگزاری جشنواره فعال باشد. همچنین مردم شهرها در برگزاری این جشنواره باید فعال باشند. هرچه مردم فعالیت بیشتری در برگزاری این جشنواره داشته باشند، آثار و پیامدهای آن نیز بیشتر خواهد شد.

 طهرانچی با بیان اینکه برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره، باید مردم پای کار بیایند و پیش همایش ها، پیش نشست ها، جلسات شعرخوانی و... برگزار شود، تصریح کرد: این امر باید با تمسک به آل الله که سرمایه واقعی ما هستند، صورت گیرد. در طول یک ماه برگزاری جشنواره «امامت و مهدویت» که یک جشنواره ملی است، باید بستری برای شادی و نشاط جوانان تمامی شهرها در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی فراهم شود. 

وی با تأکید بر اینکه جشنواره «امامت و مهدویت» یک جشنواره علمی، فرهنگی و هنری است، گفت: لازم است در مباحث علمی نیز فعالیت های لازم صورت گیرد و معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه وارد عمل شده و پایان‌نامه های مرتبط با امامت و مهدویت را در طول جشنواره برای مخاطبان تبیین کنند. لازم است جنبه علمی این جشنواره کاملاً مشخص و برجسته باشد. این جشنواره باید در باب فرهنگی و هنر نیز بسیار قوی عمل کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت تبیین در دانشگاه ها، تصریح کرد: تبیین باید به صورت صحیح در دانشگاه رقم خورد که یکی از بسترهای تحقق آن، برگزاری همین جشنواره هاست. 

طهرانچی با بیان اینکه در زمینه تربیت ولایی و ولایت‌مدار یعنی تربیتی که امامت و مهدویت را در متن زندگی بیاورد، یک مقدار کاستی داشته‌ایم، گفت: باید در این زمینه اقدامات بیشتری صورت گیرد و سیاست هایی برای مدارس سما در نظر گرفته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی، بخشی از رسالت تعلیم و تربیت دانشگاه است؛ البته تعلیم و تربیتی که کلاسی نیست و بسیار مؤثرتر است. این جشنواره باید در فضای مجازی بروز و ظهور لازم را داشته باشد.

لازم به ذکر است جشنواره امامت و مهدویت برای بار دوم در دانشگاه آزاد اسلامی، از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =