فقدان طرحی برای ارتقای مهارت دانشجویان/ خوابگاه مکان مناسبی برای تاسیس سرای مهارت آموزی نیست

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی درباره راه‌اندازی سرای مهارت آموزی در خوابگاه‌ها گفت: اگر مهارت آموزی در حوزه مسائل فنی باشد، خوابگاه مکان مناسبی برای تاسیس این سرا نخواهد بود.

محمد رضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی سرای مهارت آموزی در خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: مهارت آموزی و افزایش اشتغال‌پذیری دانشجویان اولویت دارد؛ اما متاسفانه هر مدت یک مسئول وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا دانشگاهی تنها به ارائه طرحی می‌پردازند و شاهد خروجی چندان مطلوبی نبودیم. 

وی با انتقاد از محل ایجاد و فعالیت سرای مهارت آموزی در خوابگاه‌های دانشجویی عنوان کرد: به عقیده من خوابگاه محل مناسبی برای مباحث آموزشی یا مهارتی نیست؛ چون دانشجویان بعد گذراندن یک روز در دانشگاه و حضور در کلاس‌های درس، برای استراحت به خوابگاه مراجعه می‌کنند. بنابراین شاید توان و انرژی لازم برای یادگیری مهارت‌های متناسب با رشته تحصیلی خود را نداشته باشند. 

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی ادامه داد: البته اگر این مهارت‌ها در حوزه مسائل رواشناختی یا زندگی باشند، می‌توانند در محیطی مانند خوابگاه‌ دانشجویی تدریس شود؛ اما  اگر  مهارت در حوزه مسائل فنی باشد، خوابگاه مکان مناسبی برای تاسیس سرای مهارت آموزی نخواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه بر این دلایل، اگر مکان تدریس مهارت‌های فنی غیر از دانشگاه باشد، باعث می‌شود که استادان مجرب و با تجربه به علت سختی رفت و آمد یا نبود زمان کافی، در خوابگاه‌ها حاضر نشوند؛ اما اگر مکان این سراها در دانشگاه‌ها باشد، استادان آسان‌تر تدریس را می‌پذیرفتند. 

حسنی با اشاره به صحبت‌های مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مبنی بر اینکه «موضوع مهارت آموزی دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و این مهم در برنامه‌های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دوره فعلی قرار دارد» خاطرنشان کرد: بنده ۴ سال است که دانشجوی رشته مهندسی برق هستم و در این مدت یکبار شاهد اجرای طرحی برای افزایش مهارت دانشجویان از سوی مسئولان نبودم.

دبیر شورای صنفی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در پایان عنوان کرد: دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی یکی از دانشگاه‌های صنعتی مطرح کشور است؛ اما برای افزایش مهارت دانشجویان در سال‌های اخیر طرح خاصی اجرا نکرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1159567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =