انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور به دانشگاه آزاد چگونه  انجام می‌شود؟

بر اساس ماده ۱۴ نقل و انتقالات برای انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل کشور به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه محل تحصیل دانشجو باید از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باشد و مطابق با آیین‌نامه آموزشی منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل کشور به دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس ماده ۱۴ انجام می‌شود. انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های داخل کشور به یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به  شرایط و پس از تأیید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه امکان پذیر است.

 آمار نهایی شرکت کنندگان آزمون ارشد ۱۴۰۲ اعلام‌ شد

دانشگاه محل تحصیل دانشجو باید از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باشد و مطابق با آیین نامه آموزشی منعی برای ادامه تحصیل نداشته باشد. موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدأ) و واحد دانشگاهی مقصد اخذ شده باشد و فرد متقاضی مشکل نظام وظیفه نداشته باشد.

 از دیگر الزامات انتقال یا میهمانی دانشجویان این است که در دانشگاه مقصد رشته/گرایش و مقطع تحصیلی متقاضی دایر باشد. همچنین انتقال یا میهمانی دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی(دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی و...) در صورت موافقت دانشگاه محل تحصیل (مبدأ)، واحد دانشگاهی مقصد و شورای آموزشی علوم پزشکی دانشگاه پس از تایید کمیسیون نقل و انتقال دانشجویی دانشگاه امکان پذیر است.

باید دانست که پذیرش دروس گذرانده شده برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی مورد تأیید وزارتین ( وزارت علوم تحقیقات  و وزارت بهداشت) در صورت داشتن تقاضای انتقال با توجه به ضوابط آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی و پرداخت هزینه معادل‌سازی واحدها امکان‌پذیر است. همچنین در صورت میهمانی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو مطابق با سایر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شهریه خود را پرداخت می‌کند.

دانشجویان به چه دلایلی می‌توانند درخواست انتقال دهند؟

رسیدگی به درخواست‌های میهمانی و انتقال دانشجویان به صورت مکانیزه انجام پذیرفته و قبل از شروع ثبت نام و انتخاب واحد، نتیجه به شرح جدول ذیل مشخص و از طریق سامانه منادا قابل مشاهده و پیگیری است. برای مثال ازدواج و متارکه، خانواده شاهد و ایثارگران،دانشجویان باردار، بیمار و معلول، چند دانشجویی در یک خانواده، فوت والدین، همسر و فرزند، همسر و فرزندان کارکنان و همسر هیات علمی و دیگر شرایط امکان میهمانی و انتقال را برای دانشجویان فراهم کرده است که در ادامه دلایل درخواست نقل و وانتقال دانشجویان ارائه شده که به این شرح است:

انتقال یا میهمانی دانشجویان سایر دانشگاه‌های کشور به دانشگاه آزاد چگونه  انجام می‌شود؟

انتهای پیام/

کد خبر: 1165560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =