مسیر توسعه از طریق کسب مهارت محقق می‌شود/ الزام یادگیری مهارت برای تمامی دانش آموزان

رئیس مدرسه عالی مهارتی وادان با بیان اینکه هیچ دانش آموزی نباید بدون مهارت فارغ التحصیل شود، گفت: جامعه در صورت عدم کسب مهارت نمی‌تواند مسیر توسعه را طی کند.

جمشید معصومی، عضو هیات‌ علمی فقه و حقوق دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی و رئیس مدرسه عالی مهارتی وادان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: تاکنون ۱۱۳ مدرسه تحت عنوان مدارس مهارتی در فضای دانشگاه آزاد اسلامی راه ‌اندازی شده که البته حدود ۴۰ درصد از آنها فعال است و باقی آنها در تلاش برای کسب فاکتورهای مورد توجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرار دارند. یکی از مدارس مهارتی تازه‌ تاسیس دانشگاه در یک روستا تشکیل شده است.

برخی از مدارس عالی مهارت مورد استقبال هنرجویان قرار نگرفتند/ لزوم توجه جدی آموزش و پرورش به مهارت‌آموزی

وی افزود: در کشور ما ضرورت مهارت آموزی ایجاد شده و در دانشگاه آزاد اسلامی در پی تحقق اقدامات متعدد هستیم، چون امروزه همگان فقط در صورت کسب مهارت مناسب می‌توانند پاسخگوی نیاز خود باشند.

معصومی تاکید کرد: جامعه در صورت عدم کسب مهارت نمی‌تواند مسیر توسعه را طی کرده و فقط به صرف محفوظات در جامعه باید به سمت مهارت آموزی حرکت کرد. از طریق شناسایی استعدادها بستر مهارت آموزی افراد فراهم شده است. دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل در اختیار داشتن واحدهای متعدد در سراسر کشور از وضعیت مناسب برخوردار است و از این ظرفیت می‌توان بهره برده و مشکلات موجود را کاهش داد. در یکی از روستاهای کشور اقدامات  مدارس عالی در روستاها به دلیل ایجاد مراکز، کارگاه و تولید مناسب موثر است. 

رئیس مدرسه عالی مهارتی وادان ادامه داد: مدرسه عالی مهارت در روستا با شعار هر روستایی یک مهارت راه اندازی شده تا هیچ دانش آموزی بدون مهارت فارغ التحصیل نشود. ما در این روستا در پی رغم زدن اقدامات جدید در راستای اجرای وظایف آموزش و پرورش هستیم. هر دانش آموز در صورت عدم تمایل به تحصیل در دانشگاه باید بتواند از مهارت مورد نیاز بهره‌مند شود. هم‌اکنون فرم و پرسش‌نامه در بین تمامی اعضا توزیع شده تا از طریق پر کردن پرسش‌نامه استعدادهای افراد آموزش داده شود، چون جامعه ماهر می‌تواند توسعه و تحول به دنبال داشته باشد.

به گفته وی هم اکنون مدرسه مهارتی در روستای وادان از توابع شهرستان دماوند دوره‌های متعدد همچون کامپیوتر، خیاطی، تعمیرات لوازم خانگی، کلاس زبان و سواد آموزی راه اندازی شده تا مدیریت توسعه روستایی در اولویت اقدامات قرار بگیرد. این مقوله فرصت، تخصص و آموزش مهارت ایجاد شده تا رشته مورد نظر را آموزش داد. البته در پی ایجاد این مدارس در سراسر کشور هستیم.  

معصومی افزود: بر اساس اقدامات انجام شده با سازمان فنی و حرفه‌ای تفاهم ‌نامه منعقد شده تا برای کارآموزان علاوه‌بر ارائه مدرک از طریق دانشگاه با استانداردهای آموزش فنی ‌و حرفه‌ای بتوان مدرک از سوی این سازمان اعطا کرد. برای این افراد بعد از کسب مهارت‌ها بستر اشتغال هم فراهم شود. البته در مدرسه تخصصی و  آموزش مهارت وادان هم کارگاه تخصصی ایجاد شده و از طریق رعایت استانداردها مهارت آموزی می‌توان افراد را در راستای اشتغال وارد عمل کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1168254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =