به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، عارف رومینا با اشاره به اقدام غیرقانونی اسنپ در راهاندازی سفرهای بینشهری اظهار کرد: با توجه به نیاز کشور به هوشمندسازی حملونقل بینشهری، سازمان راهداری و حملونقل جادهای با شرکتهای دانشبنیان در این بخش وارد مذاکره شد.
وی ادامه داد: بر این اساس تعدادی از سامانههای نوین حملونقل شناسایی شد و با رویکرد ارائه خدمات همراه با آرامش یک پلتفرم نوین در حال پیادهسازی است.
سازمان راهداری فعالیت اسنپ در بخش برونشهری را غیرقانونی اعلام کرد
وی با اعلام اینکه پلتفرم مذکور تا پیش از تعطلات نوروزی نهایی میشود، تصریح کرد: خدماترسانی در بخش حملونقل درونشهری و برونشهری (بین شهری) دو مقوله متفاوت از هم است؛ سفرهای درونشهری با احتساب ترافیک مثلاً برای شهر تهران یک تا ۲ ساعت زمان میبرد اما سفرهای بین شهری حدود ۵ ساعت.
مسئول کمیته فناوریهای هوشمند حوزه معاونت حملونقل سازمان راهداری با تاکید بر اینکه در این دو نوع سفر خودرو، جاده و راننده با همدیگر متفاوت هستند، افزود: رانندگان درونشهری فقط یک گواهینامه دارند، اما رانندگان بین شهری دارای کارت هوشمند هستند و برای انجام سفر باید صورت وضعیت دریافت کنند.
رومینا با اشاره به اینکه در پلتفرم سفرهای بین شهری صورت وضعیت بهصورت آنلاین صادر میشود، گفت: بهدنبال انتخاب یک نام با مسمّا برای این پلتفرم هستیم. نرمافزای که تمام شرکتهای حملونقل و سواری کرایهها درگیر آن می شوند.
وی با یادآوری اینکه اپ (نرمافزار) سفرهای بین شهری مشابه اپ درونشهری است، اضافه کرد: در نرمافزار سفرهای برون شهری امکاناتی از جمله زمان سفر، خدمات سفر، توقف، پذیرایی، قیمت و... دارد.
وی با بیان اینکه نرمافزار سفرهای بین شهری با تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر استفاده از فناوریهای نوین در بخش حملونقل و رعایت قوانین و مقررارت مربوطه عملیاتی شده است، اظهار کرد: دولت هیچ دخالتی در این نرمافزار ندارد و سازمان راهداری و حملونقل جادهای بهعنوان تنظیمگر عمل خواهد کرد.
وی همچنین آمار مربوط به فعالان بخش حملونقل بین شهری سواری را اعلام کرد و گفت:در زمان حاضر ۳۱ هزار دستگاه ناوگان سواری و ۹۷ هزار و ۶۵۱ کل رانندگان مسافری در این بخش فعال بوده که از این تعداد ۴۶ هزار و ۹۲ راننده پایه ۲ هستند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/
نظر شما