تاکید بر لزوم پیگیری تشکیل کلوپ کشورهای تحت تحریم / ساختار فعلی نظام بین‌الملل کاملا ناعادلانه و نابرابر است

آلبرتو گونزالس کاسالس معتقد است: دو کشور ایران و کوبا باید به فکر روابط بلند مدت استراتژیک باشند و کلوپ کشورهای تحت تحریم را با جدیت بیشتری دنبال کنند که اولویت آن افزایش همکاری و همبستگی بین کشورهای تحریم شده باشد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، سفیر کوبا در تهران یکی از حضار و سخنرانان همایش «تغییر نظم بین المللی و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا» بود که در تالار مرواردید نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد. وی در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: ساختار فعلی نظام بین الملل کاملا ناعادلانه و نابرابر است که بسیاری از مردم جهان را در شرایط سخت اقتصادی قرار می‌دهد. سفیر کوبا با بیان اینکه این کشورهایی که اکنون تحت تحریم قرار دارند، تعدادشان بسیار بیشتر شده، اظهار کرد: جا دارد که از رییس جمهور ایران تشکر ویژه کرد که توجه ویژه‌ای به گسترش روابط با کوبا داشته است. وی افزود: کوبا از چند سال پیش در تلاش بوده که سهم به سزایی از بازار انرژی خود را به ایران اختصاص دهد.

مقاومت و ظلم‌ستیزی دو عنصر مشترک فرهنگی ایران و آمریکای لاتین

نماینده کوبا با اشاره به نزدیکی این کشور به آمریکا که آن را به اندازه فاصله تهران تا قم توصیف کرد، گفت: اگرچه ایران روابط خوبی با کشورهای آمریکای لاتین دارد اما انتظار می‌رود این روابط بیش از پیش گسترش یابد. سفیر کوبا در ادامه به همکاری ایران و کوبا در زمینه تولید واکسن اشاره کرد که می‌تواند به عنوان الگویی موفق در سایر حوزه‌ها به کارگیری شود.

از نظر وی دو کشور ایران و کوبا باید به فکر روابط بلند مدت استراتژیک باشند و کلوپ کشورهای تحت تحریم را با جدیت بیشتری دنبال کنند. اولویت ما باید افزایش همکاری و همبستگی بین کشورهای تحریم باشد. کوبا آمادگی دارد ظرفیت های علمی خود را در اختیار ایران قرار دهد. وی افزود: کشورش به دنبال یافتن راه حل های سیاسی مشترک برای مقابله با تحریم هاست.

لازم به ذکر است سفرای برخی کشورهای جهان از جمله چین، ارمنستان، ونزوئلا، نیکاراگوئه، بولیوی، کوبا، عراق، کاردار عمان و برخی مقامات داخلی از وزارت امور خارجه از جمله «مهدی صفری» -معاون دیپلماسی اقتصادی» و مقامات دیگری از وزارت کشور، وزارت نیرو و ... حضور داشتند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز در خصوص تبادل دانشجو بین دو کشور اظهار کرد: کوبا از این مسئله استقبال می‌کند و سفارت این کشور درتهران در حال بررسی و آماده کردن طرح‌هایی در این زمینه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1173280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =