اشتغال ۸۹ درصدی فارغ‌التحصیلان فرانسوی/ دانشگاه‌ سوربون به دبیرستانی‌ها مشاوره شغلی می‌دهد

فارغ‌التحصیلان در فرانسه اشتغال ۸۹ درصدی دارند؛ چرا که دانشگاه‌های این کشور مانند دانشگاه سوربون برای دانش‌آموزان دبیرستانی هم مشاوره‌های شغلی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نرخ اشتغال خالص برای فارغ التحصیلان سال ۲۰۲۲ فرانسوی، به شدت در حال افزایش بوده و به ۸۹.۸ درصد رسیده است. این رقم نشان‌دهنده افزایش ۱۰ واحدی نسبت به سال گذشته است.

توسعه آموزش‌های مهارتی بخش بسیار مهمی برای توسعه منابع انسانی و افزایش بهره‌وری و درآمد است. سیاست‌ها و برنامه‌های توسعه مهارت‌افزایی و هدایت شغلی می‌تواند منجر به اشتغال پایدار در صنعت شود. عدم تطابق بین تقاضا و عرضه را برطرف کند و کارایی کسب و کار و بهره‌وری را بهبود بخشد.

محدودیت در دسترسی به اینترنت وقت محققان را تلف می‌کند

از آنجا که توسعه مهارت یک دستور کار مهم در نقشه جهانی است، می‌تواند با اتخاذ رویکردهای صحیح برای مقابله با مشکل کمبود مهارت و استفاده بهینه از منابع انسانی، تا حد زیادی اقتصاد و جوامع را منتفع سازد.

مقالات متعدد بیانگر این موضوع است که ابتکارات مهارتی مختلف در کشورهای مختلف جهان، تاثیر بسزایی در بهبود اشتغال و درآمد جوانان داشته است؛ اما اجرای موفقیت‌آمیز و نتایج آن، فقط از طریق مشارکت ذینفعان عمدتا دولت و صنعت امکان‌پذیر است.

راهکار دانشگاه سوربون برای اشتغال فارغ‌التحصیلان چیست؟

دانشگاه سوربون خدمات مشاوره تحصیلی و شغلی را برای دانش‌آموزان و دانشجویان ارائه می‌کند. برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه ۶ مرکز مشاوره شغلی خود را برای استقبال از عموم مردم به ویژه دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اختصاص داده است.

نقش آن‌ها آگاه‌سازی و مشاوره دانش‌آموزان در مورد مطالعات، دوره‌های آموزش حرفه‌ای، مدارک تحصیلی و شغلی است. مراکز مشاوره مشاغل هم در مشاهده و تحلیل تحولات محلی در سیستم آموزشی و بازار مشاغل و همچنین در تهیه اسناد مختصر برای معلمان و دانش‌آموزان نقش دارند.

بخش دیگری از ماموریت آن‌ها ساماندهی مباحث و مباحثه در بین همه شرکای آموزشی، یعنی والدین، دانش‌آموزان، تصمیم‌گیرندگان محلی و بازیگران کلیدی اقتصادی است. برای دانشجویان مرکز مشاوره مشاغل برای آموزش عالی، تخصصی است. مرکز مشاوره شغلی سوربون بین دانشگاهی است و مکانی برای مشاوره برای هر دانشجو و فارغ‌التحصیل در پاریس است. در این مرکز، ۱۲ مرکز مشاوره حرفه‌ای فعالیت می‌کند.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1174803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =