آیا آدامس‌جویدن باعث کاهش وزن می‌شود؟

افراد بسیاری از  جویدن آدامس به‌عنوان اقدامی کمکی برای کاهش وزن استفاده می‌کنند. به گفته برخی، این کار به کنترل هوس‌های غذایی کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی ایسکانیوز، زمانی که موضوع انتخاب آدامس مطرح می‌شود، هر فردی به عطر و طعم خاصی علاقه دارد که از نمونه‌های کلاسیک نعناعی، دارچینی یا بادکنکی تا هندوانه‌ای و اوکالیپتوس را شامل می‌شود. عطر و طعم‌های آدامس بی‌پایان به نظر می‌رسند اما لذت آدامس‌جویدن تنها به انتخاب عطر و طعم ‌مورد علاقه محدود نمی‌شود.

قورت دادن آدامس چه خطراتی دارد؟

برخی اعتقاد دارند که آدامس جویدن آنها را از غذاخوردن، به‌ویژه غذاهای کم‌ارزش سرشار از کالری بازمی‌دارد؛ اما بحث در مورد این که آدامس جویدن راهبردی قابل قبول و سالم برای کاهش وزن محسوب می‌شود یا خیر همچنان ادامه دارد و نتایج پژوهش‌ها در این زمینه یکدست نیستند.

جنبه‌های مثبت آدامس جویدن برای کاهش وزن

شواهدی وجود دارند که از کاهش وزن به واسطه آدامس جویدن پشتیبانی می‌کنند. آدامس جویدن به واسطه کاهش هوس‌های غذایی و میزان کالری مصرفی، افزایش انرژی مصرفی در بدن و کاهش سطوح استرس می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

یکی از بزرگ‌ترین فواید آدامس جویدن کمک به پیشگیری از غذا خوردن بی‌فکر است. اگر جذب خوراکی‌های سرشار از کالری خالی می‌شوید، جایگزینی این عادت با آدامس جویدن می‌تواند تصمیم عاقلانه‌ای باشد. یا اگر به خوردن تنقلات علاقه زیادی دارید، به‌ویژه اگر هوس مصرف خوراکی‌های شیرین زیاد به سراغ شما می‌آید، آدامس جویدن می‌تواند اقدامی ساده و موثر برای مقابله با این شرایط باشد.

آدامس جویدن برای افرادی که به طور مکرر احساس نیاز به مصرف تنقلات در آنها شکل می‌گیرد یا درگیر غذا خوردن احساسی می‌شوند می‌تواند بسیار مفید باشد. این اقدام می‌تواند به‌عنوان یک عامل حواس‌پرتی برای پرهیز از غذاخوردن‌های خارج از برنامه استفاده شود.

برای افرادی که در زمان استرس به غذاخوردن تمایل دارند نیز آدامس جویدن می‌تواند یک راه حل خوب فاقد کالری باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1175209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =