رشد بورس در آغاز سال ۱۴۰۲/ وعده سهام عدالت جاماندگان به کجا رسید؟

شروع طوفانی بورس در سال ۱۴۰۲، آشفتگی در بازار خودرو ، وعده محقق نشدنی سهام عدالت جاماندگان و فاصله زیاد دستمزد کارگران با تورم از جمله خبرهای مهم اقتصادی بود که در هفته اخیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، در بسته اقتصادی هفته گذشته ایسکانیوز به مهم ترین خبرها در این حوزه می‌پردازیم. در این مدت اقتصاد با اتفاقات زیادی روبرو بود، مواردی چون شروع طوفانی بورس در سال ۱۴۰۲، آشفتگی در بازار خودرو، وعده محقق نشدنی سهام عدالت جاماندگان و فاصله زیاد دستمزد کارگران با تورم از جمله خبرهای مهمی بود که در هفته اخیر منتشر شد.

نظام بانکی در ایران به غده سرطانی اقتصاد کشور تبدیل شده/ استفاده دولت‌ها از بدترین روش‌ برای تامین کسری بودجه‌

آشفتگی در بازار خودرو/ قیمت‌ها در سال ۱۴۰۲ به کدام سو خواهد رفت؟

سالی که گذشت قیمت خودروهای داخلی و خارجی به دلیل نوسانات قیمت ارز با تغییرات زیادی روبرو شد، به طوری که طی یک سال، پژو ۲۰۷ با ۳۳۸ میلیون تومان افزایش قیمت همراه شد. با مقایسه قیمت خودروهای پرطرفدار در سال ۱۴۰۱ با قیمت آن‌ها در سال ۱۴۰۰ می‌توان به میزان رشد قیمت خودروها در بازار پی برد، به عنوان مثال قیمت پراید در ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ با قیمت ۳۳۸ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد. این در حالی است که این خودرو در اسفند ۱۴۰۰ تنها ۱۸۵ میلیون تومان قیمت داشت. این مقایسه نشان از افزایش ۱۵۳ میلیون تومانی قیمت طی یک سال دارد.

فاصله زیاد نرخ تورم با حقوق کارگران در سال ۱۴۰۲

در روزهای پایانی سال گذشته افزایش ۲۷ درصدی حقوق کارگران تصویب شد، اما این افزایش حقوق به دلیل فاصله زیادی که با تورم دارد باعث نارضایتی کارگران شد؛ کارگرانی که معتقدند این افزایش حقوق جزئی کفاف زندگی را نخواهد داد.

بر اساس افزایش حقوقی که تصویب شد، پایه دستمزد ماهانه هر کارگر به رقم ۵۳ میلیون و ۸۲ هزار و ۸۴۰ ریال افزایش یافت و در راستای آن. بن کارگری به رقم ۱۱ میلیون ریال، همچنین  حق مسکن به رقم ۹ میلیون ریال و حق اولاد به ۵ میلیون و سیصد و هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار ریال افزایش یافت و پایه سنوات روزانه نیز به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار ریال رسید.

شروع طوفانی بورس در سال ۱۴۰۲

بازار سرمایه در سال جدید با رشد صعودی همراه بوده است و همین موضوع سبب شده است تا سرمایه گذاران به این بازار تا حدی خوش بین شوند. بازار بورس در سال جدید از ۵ فروردین با یک شروع طوفانی آغاز به کار کرد و شاخص کل به مرز ۲ میلیون واحد رسید و یک رکوردشکنی به ثبت رساند.

مصوبه جدید دولت درباره مشمولان جدید سهام عدالت

مصوبه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ هیات وزیران درخصوص «تعیین حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به مشمولین جدید سهام عدالت» طی نامه شماره ۲۴۳۱۹۶ در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

پژو پارس در خط تولید می‌ماند!

محسن رضایی‌منش محصول پژوپارس را محصولی راهبردی برای ایران‌خودرو و مورد توجه و علاقه‌مندی مشتریان و بازار دانست و گفت: این خودرو که در سبد محصولات ایران‌خودرو در سایت‌های فارس، خزر، کرمانشاه و خراسان با ظرفیت روزانه بیش از ۶۰۰ دستگاه تولید می‌شود با بررسی‌های مهندسی و محاسبات CAE و ایجاد تغییرات لازم، آزمون‌های مرتبط ایمنی عابر پیاده را در مرکز آزمون بین‌المللی با موفقیت پشت‌سر گذاشت تا همچنان جایگاه خود را برای سال‌های آینده در سبد محصولات ایران‌خودرو حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =