اگر تورم کنترل شود قیمت‌ها تثبیت خواهد شد

فعال کارگری گفت: اگر تورم کنترل شود، قیمتها تثبیت خواهد شد و در کنار این مساله باید قدرت خرید آحاد جامعه نیز تقویت شود زیرا موجب خرید محصولات تولیدی می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، فتح الله بیات، در ارزیابی نامگذاری شعار سال و تحقق مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: کنترل تورم و مهار آن یکی از خواسته‌های نه تنها جامعه کارگری بلکه آحاد جامعه است چرا که با مهار تورم رشد اقتصادی و رونق تولید به وجود می‌آید.

افزایش دستمزدها تورم ایجاد می‌کند؟

وی افزود: اگر تولید به رشد برسد و تولید با کیفیت داشته باشیم، به همان میزان منجر به صادرات محصولات تولیدی می شود که جدا از مصارف داخلی می تواند برای کشور و دولت ارزآوری داشته باشد.

این فعال کارگری تاکید کرد: برای مهار تورم باید بسترها و زیرساختهای آن را در کشور فراهم و مولفه‌های افزایش تولید و توجه به نیروی کار را تقویت کنیم.

بیات افزود: رشد تولید در ابتدا به نیروی کار مفید و با تجربه و با انگیزه نیاز دارد و پس از باید تکنولوژی به روز و فضای کسب و کار مناسب فراهم شود.

به گفته وی تورم روی معیشت جامعه به ویژه کارگران و اقشار محروم و آسیب پذیر تاثیرگذار است و نامگذاری شعار سال نیز بر این مبنا صورت گرفته تا با توجه به اهمیت موضوع ارکان حاکمیت به سمت مهار تورم و رونق تولید پیش بروند.

این فعال حوزه کار، نرخ ارز و دلار را از دیگر موارد اثرگذار در اقتصاد و معیشت دانست و بر ضرورت برنامه‌ریزی برای مهار تورم و مدیریت بازار ارز تاکید کرد.

بیات با بیان اینکه اگر تورم کنترل شود، قیمتها تثبیت خواهد شد، گفت: در کنار این مساله باید قدرت خرید آحاد جامعه نیز تقویت شود زیرا موجب خرید محصولات تولیدی می شود.

وی در پایان افزود: شهرک‌های صنعتی در سال گذشته با کمبود نیروی کار مواجه بودند که امیدواریم امسال با افزایشی که در خصوص حقوق و دستمزد داده شد، شهرک‌های صنعتی مشکلی در جذب و تامین نیروی مورد نیاز نداشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1176700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =