اجتناب وزیر علوم از اجرای شتاب‌زده قوانین حجاب در دانشگاه‌ها/ سیاست‌های وزارت علوم در حوزه فرهنگی موفقیت‌آمیز نیست

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اعتقاد دارد که سیاست‌های وزارت علوم در حوزه فرهنگ و حجاب در دانشگاه‌ها موفقیت آمیز نبوده است.

امیر محمد کولانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به دیدار نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: در این جلسه، وزیر علوم یکسری ملاحظات و نکات داشت که باعث شد پاسخ های سریع و شفافی به مطالبات دانشجویان در حوزه عفاف و حجاب ارائه ندهد. البته پاسخ‌های وی به درخواست دانشجویان در موضوعات رفاهی و خدماتی مناسب و واضح بود. 

طراحی بسته فرهنگی متناسب با زیست‌بوم برای تشکل‌های دانشجویی

وی ادامه داد: همچنین هاشم داداش پور رئیس سازمان امور دانشجویی نیز در این جلسه اجازه نمی‌داد که برخی صحبت‌ها و موضوعات توسط رسانه‌ها مطرح شود یا نکات بسیار جزئی به بیرون از جلسه انتقال یابد.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دنبال این است که با تامل مسائل مرتبط با حوزه عفاف و حجاب را در دانشگاه‌ها پیگیری و قوانین را اجرایی کند، گفت: به عقیده بنده وزیر علوم  قصد ندارد که با عجله و شتاب زده قوانینی را وضع کرده یا موضوع پوشش و حجاب دانشجویان را به صورت نامناسب حل کند. 

اثرگذاری رسانه‌های معاند در حوزه عفاف و حجاب

کولانی با تصریح بر اینکه در حال حاضر ما نیازمند نگاه نوین در حوزه حجاب و عفاف هستیم، گفت: ایجاد دغدغه بین افراد جامعه یا دانشجویان در این حوزه می‌تواند به حل چالش‌های فرهنگی که کم تعداد هم نیستند، کمک شایانی کند. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در چند سال گذشته در حوزه فرهنگ به ویژه حجاب در دانشگاه‌ها با موفقیت چندانی همراه نبوده است، گفت: اگر این سیاست‌ها تاثیر گذار بود؛ هم اکنون ما شاهد وقوع برخی اتفاقات در دانشگاه‌ها نبودیم.

وی اضافه کرد: البته در این میان نباید هجمه‌های رسانه‌های معاند نیز از قلم بیافتد؛ چون فعالیت این رسانه‌ها در چند ماه گذشته نسبت به چند سال گذشته بسیار بیشتر و هدفمندتر بوده است. بنابراین نمی‌توان برای نتیجه‌گیری درباره مشکلات این حوزه یا پیدا کردن راهکار این عوامل هم نادیده گرفته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1177009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =